När automowern gått in i laddstationen kommer Laddsystemproblem upp på displayen och sedan lämnar den inte laddstationen.
Vad göra?
 
Ofta behöver du då rengöra laddbleck på robot och laddare då de ärgar och blir smutsiga över tid, använd fint sandpapper eller smärgelduk 👍
 
På vår var sladden mellan laddstation och nätadapter skadad.
 
Kan också vara så att batteriet aldrig blir tillräckligt laddat, då är det batteribyte som gäller.

Men oftast räcker det att fila lite lätt på kontakterna på klipparen och att köra stålborste på laddststionen.

Jag har snart 20 års erfarenhet av automowers, så jag har drabbats av de flesta vanliga problem... 🙃
 
Jag bytte batteri på vår, det löste problemet 1-2v sedan var "Laddsystemproblem" tillbaka 😅

"Tuva", en 330X, avslutar just nu sin tionde säsong.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.