Jag har haft problem sedan i somras med att gräsklipparen stänger av sig när batteriet blir fulladdat. För att starta den igen måste jag ta knappen under av och på. Enda sättet att klippa med den är att välja att koppla förbi timer, då går den i 3 dagar med att klippa och ladda men så fort den går in på timer så stänger den av sig. Samma sak om jag väljer att parkera den, batteriet laddas tills det är fullt sedan stängs den av. Jag har kopplat bort den från appen för att utesluta Ecomode eller någon form av energisparläge men den uppför sig på samma sätt. Jag har även provat att byta till nytt batteri men det var samma sak. Lägger ut detta som sista försöket innan jag lämnar in den för felsökning. Jag bifogar två videos där jag har filmat att den stänger av sig. Hoppas att någon har några tips på vidare felsökning.

Ovanligt fel. Risken finns att det är huvudkortet som spökar. Kanske är det fuktskadat, dock säger du att klipparen fungerar korrekt om timerfunktionen inte används vilket talar mot defekt huvudkort.

Kom du på vad problemet va? Jag har just samma problem med min 230ACX

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.