Jadå nog funkar dom, har väl ingen större erfarenhet av dom men har stött på dom några gånger :)

Men billiga är dom inte =)

Andy78 skrev:
Rätt smidigt om det fungerar, lätt att återställa.

[länk]

Enda nackdelen är att man kan inte ställa ett kvastskaft under bygeln för konstantström :p
Kvasttricket funkar väl för alla automatsäkringaf.

Funkar det verkligen? Det kan jag inte tänka mig.. Brukar ju vara så att den löser ut även om knappen är blockerad ?

Alla moderna dvärgbryytare ska lösa ut även vid blockerade spakar. Det är möjligt att väldigt gamla dvärgbrytare inte var konstruerade så, men inga jag någonsin har sett.

Den har L-karakteristik vilket kan jämföras med en snabb diazed, dvs dammsugaren och andra större laster kan lösa en L10A.
Har du problem med att den löser efter en stund pga lite överlast så hjälper den inte, på papperet.

Gamla sådana kunde uppenbart ha extremt trög karaktäristik. Jag minns att ett par sådana på 6A användes där 10A trög löste ut för lätt...

Vad är det för fel på vanliga porslinssäkringar?
Billiga, idiotsäkra, snyggare, funkar alltid. Om man behöver snabb återställning har man väl egentligen ett dimensionerings problem. Säkringar ska ju inte lösa ut normalt.
sänt from my fån

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.