Är i tagen att byta ut mitt pelletssystem (tack, men jag vill inte ha tips om värmepump i denna tråden) till ett automatiskt. Dvs större/bättre matning från bulkförråd, färre och enklare sotningsinsatser per år och (helst) möjlighet till självinställning av brännare (á la lambda).

Kan någon med erfarenhet från ett sådant system berätta hur det funkar i praktiken? BLir det sotigt i pannrummet ändå? Eller tuffar den och går, och pelletsbilen är det enda man behöver oroa sig för?

PM:a mig gärna om du är försäljare och vill installera min panna mellan Göteborg och Borås.

Redigerat:
Även pannor med automatisk sotning måste sotas manuellt 1 gång/år men är man försiktig den gången så klarar man sej ganska bra från att få massa sot i pannrummet, Beror väl mets på hur duktig sotare man har för de är han som får sota :)

Ariterm biomatic går få med syresond/lamnda nu o den har automatisk sotning som standard, Vet inte exakt va den kostar men betydligt billigare än österikiska pannorna iaf.. 89500:- annonserar en firma om på blocket med komplett installation o bortforsling av gamla pannan men då utan syresond o innegivare till automtshunten som är standard med endast utegivare..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.