733 läst ·
3 svar
733 läst
3 svar
Attefallstillbyggnad där alla bygglov inte finns
Jag har en sommarstuga som ligger inom detaljplan och där jag skulle vilja bygga till med en attefallstillbyggnad om 15 kvm.
Problemet är att det finns ett hyfsat nybyggt uterum (ca 5år gammalt) som det saknas bygglov på.
Någon som vågar sig på en kvalificerad gissning om detta kan bli ett problem om jag skickar in en bygganmälan om attefallstillbyggnad?
Problemet är att det finns ett hyfsat nybyggt uterum (ca 5år gammalt) som det saknas bygglov på.
Någon som vågar sig på en kvalificerad gissning om detta kan bli ett problem om jag skickar in en bygganmälan om attefallstillbyggnad?
Hej K-O W 😀K Kalle-göteborg skrev:Jag har en sommarstuga som ligger inom detaljplan och där jag skulle vilja bygga till med en attefallstillbyggnad om 15 kvm.
Det kanske beror på hur stor yta uterummet har. På något vis känns det också intressant att veta stugans storlek för att bedömma. Skall du ha uterum på ena sidan och attefallstillbyggnad på andra? Tror man behöver bygglov för uterum....
Problem beror väl också på om byggnadsnämnden besöker platsen...och om dom har flygfoto
Det finns ju helt klart en betydande risk att de upptäcker det, men omöjligt att svara på hur stor risken är. Bero ju på handläggare, rutiner och allt möjligt. Tillsynsverksamheten skiljer sig pckså mycket mellan kommuner.
Klicka här för att svara