Hej.
Jag hade behövt er hjälp med garaget jag ska bygga snart.
Min fråga är vad är egentligen bättre att mura eller bygga i lösvirke.
Det ska vara ett garage som är 4mx6,25m.
Jag vill försöka nyttja så mycket det går på plattan så att jag får mer utrymme inne i garaget.
Bygger jag med Leca så är 15cm i bredd det minsta eller har jag fel?
Bygger jag i Lösvirke så kanske jag kan bygga med 95 regel? Är det för lite isolering då?
Vad isolerar bättre lösvirke med isolering eller leca utan isolering med enbart puts?
Tänkte ha öppet i tak utan traditionella takstolar utan ha limträbalk så att jag får utrymme på höjden om jag skulle vilja lyfta bilen någon gång, och så ser det större ut. Tror knappt att jag kommer använda vindsutrymmet ändå om jag skulle haft det.
Snart går bygglovet ut så jag måste komma igång nu innan sommaren.
Plattan är färdig.
Tacksam för hjälpen.