4 555 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Att lösa ramen - Renova Dimmer
Hej!
Vi köpte lägenhet och har följande dimmer monterat (Eljo Renova):
http://www.eldirekt.se/dimmer/renova-dimmer/eljo-renova-dimmer-gle
Nu sitter knapp ibland fast och det är litt jobbigt till den kommer ut igen. Så jag vill byta ut dimmern, men jag får inte lös ramen, verkar nästan att den är klistrat på tapeten (hoppas inte...). Har tagit bort vridknapp och platta med svarta plast-skruv under den, men ramen sitter fortfarande fast. Känner någon till renova dimmern och vet om där finns en trick att lösa ramen? Vill inte förstöra den. Tack så länge!
Mvh,
Gunnar
Vi köpte lägenhet och har följande dimmer monterat (Eljo Renova):
http://www.eldirekt.se/dimmer/renova-dimmer/eljo-renova-dimmer-gle
Nu sitter knapp ibland fast och det är litt jobbigt till den kommer ut igen. Så jag vill byta ut dimmern, men jag får inte lös ramen, verkar nästan att den är klistrat på tapeten (hoppas inte...). Har tagit bort vridknapp och platta med svarta plast-skruv under den, men ramen sitter fortfarande fast. Känner någon till renova dimmern och vet om där finns en trick att lösa ramen? Vill inte förstöra den. Tack så länge!
Mvh,
Gunnar
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Jag känner inte till just den modellen men jag har varit med om på andra dimmers att ramen suttit fast i tapeten när det har varit strukturtapet. Ramen liksom suger fast i tapeten. Man får liksom ta något och peta försiktigt runt ramen så att den lossnar.
Tack för svar!
Silikonspray är ett bra förslag, ska prova det först. Tänkte också på WD40 sedan det kryper kanskje lite bättre, men det är säkert inte optimalt för att använda med el. Det vore bra om du kan kolla hur ram sitter fast på din dimmer. Tack för hjälpen!
Silikonspray är ett bra förslag, ska prova det först. Tänkte också på WD40 sedan det kryper kanskje lite bättre, men det är säkert inte optimalt för att använda med el. Det vore bra om du kan kolla hur ram sitter fast på din dimmer. Tack för hjälpen!
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Om man är för snabb efter målningen med att sätta dit elprylarna kan de fastna i färgen.
Klicka här för att svara