Alltid hela vägen in!
Du vet inte om du ska planera om snart, eller om du har lust att byta golv när du byter kök.
Dessutom är det inte så fräscht om något spiller ut på golvet, in under sockeln och ut på undergolvet - gips?
Pappret på gipset suger fint. Råspont? Fina springor. Betong? Så fint, då kan det rinna in under övergolvet. :)

Förutom Kalles kommentarer så är det ju också lite enklare att ha samma nivå överallt med tanke på vitvaror, skåp och grejer.

Gubbe för dig va! ;)

En utmärkt idé av din bättre hälft, var får de allt ifrån?

Vår snickare hade fått lära sig på Kährs kurs för hantverkare att det är bättre att INTE lägga lamellparkettgolv under köksskåp eftersom tyngden av dessa kan minska ett flytande golvs möjlighet att röra sig. Annars håller jag med om de argument som nämnts tidigare.

Höjden är väl ofta inget problem eftersom skåpen står på ben i framkant o på bräda i bakkant när du använder socklar....håller med er andra ändå, jag la golv hela vägen in men använde oxå småbitarna som alltid blir över allra längst in på några ställen...

Bob_the_builder
De flesta argumenten FÖR golv under inredningen har väl kommit fram redan, men jag upprepar ett jag har dragit i en annan tråd för ett tag sedan: kyl och frys. Du får in dem utan vidare, men ut blir värre. Skåpen hamnar ofta så nära väggen att de inte går att luta de centimetrar som behövs för att få de små fötterna tillbaka över golvkanten. Var detta tillräckligt otydligt beskrivet? :)

Nää - du har så rätt så ... ett litet helsike att få ut kylen för att få bort katt-& hundhår en gång om året ... :P

En gång om året? Vi har inga djur men det blir en hel lite farm där balom ändå, trots att vi gör det 2-3 ggr/år :o

Vilken tur att du inte har hundar & katter !!! ;D ;D ;D

Hur många av er härinne baxnar ut vitvarorna tre ggr/året? :o :o :o

yonna skrev:
Vilken tur att du inte har hundar & katter !!! ;D ;D ;D

Hur många av er härinne baxnar ut vitvarorna tre ggr/året?  :o :o :o
Jag gör det givetvis varje vecka då jag storstädar, gör inte alla det??? Vilka grisar ni är... ;D :o ::) ;)

Bob_the_builder
Självklart! Varje fredag, i samband med att jag putsar fönstren, torkar ur köksskåpen, avkalkar vattencisternerna i toalettstolarna och svabbar golvet i vindsförrådet. Nä, jag håller med Michailoff. Jag kunde väl aldrig tro att jag var omgiven av sådana renlighetsfiender här på forumet.

usch ja - inte undra på att ungarna blir allergiker till max ... tål inte de minsta ... uppvuxna i kliniska miljöer ...

nä, här har ungarna tampats med kaniner, katter, hundar, dammråttor & heltidsarbetande tjänsteresande mamma ... men kors så rent här blivit när de vuxna (friska) ungarna återvänt & julstädat för mamma ;D ;D ;D

Renlighetsmani? Nja... snarare dammallgeri :-/

med tanke på gamla kök med fast sockel går golvet bara fram till sockeln.och man spar lite pengar också. men visst tanken är inte helt fel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.