I "kontoret" finns det ett fönster ganska nära hörnet. Det är samma hörn som jag av praktiska anledningar hade tänkt ha kontorsbordet.
Som ett resultat av detta kommer bordet att nästintill helt vara över det element som i dagsläget finns under fönstret. Ett annat problem, som kan tyckas fånigt, är att jag vill ha datorn i samma hörn. Det spelas en hel del på datorn vilket gör att fläktarna går på högvarv och när de suger in värme direkt från elementet blir det inte så bra.
I värsta fall kan jag ha datorn i andra ändan av bordet men det är suboptimalt med tanke på estetik och det praktiska.
Det bästa vore om jag istället kunde ha elementet bredvid fönstret men då finns risken för kallras m.m. Åsikterna verkar dock gå isär lite nu när fönsterna är modernare än när Jesus var grabb. Jag har tvåglasfönster (typen som man kan öppna).
Vad tänker ni, är det dumt att flytta elementet bort från fönstret?
En annan lösning jag kan tänka mig är att "bygga in" elementet i bordet och ha ventilationsöppningar i bordet (se bilder). Dels för att datorn ska få mindre varmluft att suga in men kanske framförallt för cirkulationens skull.
Om jag gör ungefär som på bilden borde väl kallras förhindras samt att mindre värme blir fast under bordet? Normalt fryser jag mer om överkroppen än underkroppen...
Ett alternativ till det som ses på bilderna är att bara ha ventilationsöppningarna på ovansidan, vet inte om det är bättre eller sämre.
Disclaimer: Klockan är halv fyra och jag har druckit en whiskey eller två för mycket. Kanske att jag gör det till ett större problem än vad det är eller att jag bara svamlar. Men men, vad ska ni annars roa er med en helg?