Hej,

Vi håller på att sätta upp lister i köket och detta görs efter att tapeterna är satta och taket målat. Jag gillar inte alls synliga sprickor så därför kommer jag lägga extra tid på att foga.

Tidigare har jag fått tips om att det är latexfog som gäller så detta var vad jag körde på. Det visade sig dock spricka som man kan se i denna tråden . Det är möjligt att jag gjorde något fel, men generellt var det extremt svårt att få det snyggt.

Tanken just nu är att köra Tec7 även om det är 3 gånger så dyrt, det verkar vara elastiskt men ändå agera lim.

Vad använder ni i trähus som rör sig??

Lister brukar gå bra att foga med latexfog. Ditt problem i andra tråden var nog relaterat till takskivorna. Takskivor i träfibermaterial brukar aldrig gå att foga utan att det spricker, oavsett fogtyp.

Tec7 (MS-polymer) är för övrigt inget kul att foga med om man inte måste. Kletigt är bara förnamnet. Använd engångshandskar.

Martin_B
Det går inte att avfukta i rummet ordentligt före en målning då? Sedan kan det bara svälla? Vet att jag har lyckats vid golvläggning, att lägga golvet när det har varit som torrast i luften, och stor skillnad blev det med. Men det kanske ej funkar på träfiberskivor i taket?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.