Jag har för mig att jag hört om att man kan inifrån åtgärda köldhål i golv (utan grund), där det är omöjligt att komma åt underifrån.

Metoden skall vara att borra små hål i golven, och spruta sedan en plastskumm som isoleringsmaterial i trossbotten.

Någon som känner till om detta, och om vilka i så fall utför sådana job?
 
Förr använde man karbamidskum till detta. Inget vidare bra lösning eftersom den med tiden sjönk ihop och la sig på botten. :P
Numera används polyuretanskum som är betydligt bättre. Kolla med någon isoleringsfirma. ;)
 
Tack för ditt svar. Skall kolla i branschregister ...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.