Byggahus.se

Att arbete mer hemifrån, frågan tangerar bostadspolitiken

3k läst  75 svar

1. J
    Medlem Nivå 6
    Företaget jag jobbar för har valt aktivitetsbaserad arbetsplats när vi flyttade häromåret och förutom bristen på faktiskt anpassade arbetsplatser baserat aktivitet så stör jag mig mest på att jag måste placera mig bredvid personer som har helt andra arbetssysslor och helt annat kommunikationsbehov. Det gör det helt omöjligt för mig att koncentrerat göra mitt jobb. Till kontoret åker jag bara om jag har nåt enstaka möte eller har dötid jag kan avvara. Som konsult är jag ändå uthyrd större delen av tiden så det gör mig väl egentligen inget.

Nackdelen med egna kontor ser jag hos kund som stannade i utvecklingen av kontoret på 70-talet. Jag tror allt utom toaletterna är orginal från 70-talet.

Jag jobbar gärna hemifrån för att minska behovet av pendling men förstår även utmaningen min arbetsgivare har med ansvaret för min arbetsmiljö när jag sitter på pinnstol i förrådet. Iofs, nu med trenden av aktivitetsbaserad arbetsplats med alltid halvtaskiga inställningsmöjligheter gör det väl inget längre.

Väntar med spänning på forskning rörande stressen de nya trenderna ger.

• Laddar…
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka