1 412 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Atmos fråga DC25SF
Hej allihop,
jag har bestämt mig för att bygga om mitt pannrum tillvåren och då sätta in den panna som frågan gäller tillsammans med 2x500 liter acktankar. Litet pannrum medger inte större men huset är inte stort heller
.
Frågan är vilken av luckorna man byter ut för att sätta i en pelletsbrännare (skall vara primäreldning tsv)? Jag har inte beställt hem alltihop ännu och jag tänkte sätta mig och rita pannrummet så alla ritningar är klara till våren.
Om någon kan svara på detta vore jag tacksam.
jag har bestämt mig för att bygga om mitt pannrum tillvåren och då sätta in den panna som frågan gäller tillsammans med 2x500 liter acktankar. Litet pannrum medger inte större men huset är inte stort heller
Frågan är vilken av luckorna man byter ut för att sätta i en pelletsbrännare (skall vara primäreldning tsv)? Jag har inte beställt hem alltihop ännu och jag tänkte sätta mig och rita pannrummet så alla ritningar är klara till våren.
Om någon kan svara på detta vore jag tacksam.
Slå en signal till Atmos. De kanske kan sätta en brännare i sidan på pannan också.
Nja, jag har tittat på måttbeställning men kostnaden skenar och den måste platsbyggas annars kommer den inte in.
Pratade med Atmos igår och den sätts i övre lucka, dvs vedinkastet.
Nu tyckte den killen jag pratade med att jag inte alls skulle ha denna pannan utan istället en veda ck30 då den är pellets/ved istället för ved/pellets som atmosen är.
Då jag endast tänkte mig ved som backup överväger jag att gå på Atmos P14 istället som är en ren pelletspanna och klara mig på mina braskaminer i händelse av strul. VIlket jag förmodligen gör.
Nåja, det är ingen enkel vetenskap det här.
//
Pratade med Atmos igår och den sätts i övre lucka, dvs vedinkastet.
Nu tyckte den killen jag pratade med att jag inte alls skulle ha denna pannan utan istället en veda ck30 då den är pellets/ved istället för ved/pellets som atmosen är.
Då jag endast tänkte mig ved som backup överväger jag att gå på Atmos P14 istället som är en ren pelletspanna och klara mig på mina braskaminer i händelse av strul. VIlket jag förmodligen gör.
Nåja, det är ingen enkel vetenskap det här.
//
Nej det är inte lätt att välja. Men det gäller nog att bestämma sig vad man vill satsa på. Det är ju svårt att få till något som är jättebra på båda sorterna. Har för mig att gassel hade nån som var rätt bra verkningsgrad på både pellets och ved.
Klicka här för att svara