Hej!

Har ett garage byggt 2020 där byggaren flexat ett fall från garageporten och ut vilket gjort betongen tunn. Detta har medfört att betongen spruckit på ett ställe, se bild. Har sett ut så här i flera år nu, mao inte blivit värre. Kör bil på ytan dagligen.

Hur fixar jag detta på bästa sätt? Tanken är att knacka bort all lös betong, men sedan är jag osäker? Blanda till ny betong och lägga i? Eller finns det något lagningsbruk som är lättare att arbeta med och forma? Viktigt är att det håller och inte spricker igen.

Behöver jag någon vidhäftningsförbättrare så den nya betongen/bruket fäster bättre mot övrig betong?

Tanken är att måla betongen efter lagning så färgskillnader osv spelar mindre roll.

• Sprucken betong vid kanten av en garageport, omgiven av fuktig yta och mörkfärgade väggar. Betongen visar tydliga sprickor och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack för svar! Hann inte få något svar innan så jag gick på lokala bygghandelns rekommendation och köpte Weber betongspackel fin som skulle vara just till lagning av typ garagegolv/kanter osv. Har lagt på det så nu får det härda någon vecka… hoppas det håller. Annars får jag knacka loss allt igen och köra på din rekommendation :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.