D
X xLnT skrev:
Bor man på en liten villatomt förstår jag ärligt talat inte vad man tycker man vinner på att samla regnvatten för att spola i toan med.
bevattningsförbud alt. dålig tillgång till vatten

D Derbyboy skrev:
bevattningsförbud alt. dålig tillgång till vatten
En villa har normalt inte dålig tillgång på dricksvatten.
Vad behöver du vattna som är viktigt när det råder bevattningsförbud?

P
X xLnT skrev:
Jo det är otroligt många villor som inte haft något vatten de senaste somrarna. På bla Öland och Gotland har tom det kommunala vattnet varit en bristvara. Men detta förstår inte betongråttorna utan tror att vattnet kommer ur en kran i oanade mängder världen över. Det är bara att ta med sig en kran så kommer det vatten.

electroluxaren skrev:
Jo det är otroligt många villor som inte haft något vatten de senaste somrarna. På bla Öland och Gotland har tom det kommunala vattnet varit en bristvara. Men detta förstår inte betongråttorna utan tror att vattnet kommer ur en kran i oanade mängder världen över. Det är bara att ta med sig en kran så kommer det vatten.
Visst finns det områden med dålig tillgång till grundvatten, du missade kanske att jag inkluderade normalt i min post?
Hur menar du att en nergrävd tank skulle hjälpa i det scenariot?

D
X xLnT skrev:
Antagligen samma saker som när det inte råder bevattningsförbud. Det är ju inte direkt för att säkra tillgången till livsmedel som jag vattnar. Det är excess.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.