Hej

Är det någon som känner till om det finns ngt överhettningsskydd som man kan komma åt att åsterställa på omnämnd torktumlare?
Står inget om det i bruksanvisningen och på serviceföretaget har de slutat med rådgivning och kan bara skicka servicetekniker.
Tumlaren fungerade utmärkt ända tills jag rensade filtret, sen går den bara några minuter - kall - och stannar med ett felmeddelande F09.
Har inte hittat någon knapp på baksidan och inte heller ngn misstänkt lucka där det kan gömma sig någon..

att svara på tråden nu men någon mer kanske behöver lösningen: Haft samma problem idag med min siemens kondenstorktumlare. Åtgärd: Gör rent alla filter noggrant. Koppla bort elen. Skruva av baksidan och där sitter en thermosäkring. Återställ och skruva tillbaka. Lycka till!

Klockrent. Bara att trycka in säkringen ( röd liten knapp vid de enda elledningarna som syns) när baksidan skruvats bort. En del skruvar att skruva tillbaka.
Konstigt att inte Siemens informerar om detta någonstans.

Hej
Har råkat ut för samma fel som ni ovan skriver, men jag hittar inte knappen för återställning, finns det någon som kan beskriva lite mer noggrannare var den sitter, jätte tacksam för svar,

Vilken tur att jag hittade detta forum! Hade tänkt skrota tumlaren, när jag hörde vad det skulle kostat att få hit en reparatör. Tack alla inblandade! (Utom Siemens)

• Gilla
marla32
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.