Hej!
Igår slog överhettningstermostaten av på min Baxi SI50. Jag har väl antagligen vridit upp driftstermostaten något för högt efter lite "pillande" för att öka driftstempen.

Efter att pannan svalnat till ca 60gr testade jag att återställa termostaten men lyckades ej.
Fick inte igång pannfläkten. Hörde inget klick i termostaten när jag tryckte in den lilla vita pinnen. Jag kan bara anta att pannan gick en bit över 100gr men jag såg det aldrig med egna ögon.

Har någon av er råkat ut för detta. Gör jag något fel? Tips!

Hälsning/ DIY:aren

Ska ju bara vara att trycka in återställningen, stannade den inne?

Nej, den åker ut igen. När jag håller återställningspinnen intryckt går pannfläkten igång, men så fort jag släpper så åker den ut och fläkten tystnar. :confused:

Ok, det verkar ju konstigt, har funkat att återställa på mina fölädrars iallafall

Det hjälper inte att vrida termostaten,samtidigt som du trycker in pinnen?

Återställningsbrytaren är nog sönder.

Jag tror också att den är trasig. Pannan är ny och detta var första gången termostaten utlöste. Därav min förvirring kring det hela. Jag får ringa Baxi idag.
/DIY:aren

Lite återkoppling:
Baxi skickade ny överhettningstermostat på en gång. Ny funkar pannan normalt igen och jag har testat den nya termostaten som denna gång inte var några som helst problem med att återställa. Den gamla var alltså något fel på från start. Konstigt. Det är inget vanligt problem enligt servicekillen på Baxi. De var hur som helst hjälpsamma och dagen efter hade jag min termostat på posten. d^_^b

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.