Jag undrar om någon har en aning om det för det första går att återaktivera ett elabbonemang som har varit urkopplat i cirka tjugofem år eller om man måste betala för en nyanslutning? Om det går att återaktivera tidigare urkopplat elabbonemang, hur mycket kan det då tänkas kosta? I mitt fall så står elstolpen cirka tre meter från huset och enligt Vattenfalls hemsida så beror kostnaden på hur mycket ombyggnationer de måste göra på sitt elnät. Eftersom det redan går en kabel ned för stolpen och in i huset så borde väl det enda som behövs vara att man ersätter denna kabel, som ju är ganska gammal med en ny, eller?

Tacksam för svar
 
hej
vet inte hur vattenfall gör men e-on mm brukar inte ta nåt betalt..........om anslutningsavgiften en gång är betald för den fastigheten........kablen in står kraftleverantören för ......men kommer säkert att krava att det kommer upp ett fasadmätarskåp o en besiktning görs av fastighetens elanläggning görs
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.