Ta och citera ditt eget inlägg där bilden är i.
Sen klipper du ut [ attach bildnumret slut [/attach och klistrar in i det nya inlägget, vips så hamnar bilden där, återanvänd ifrån någon slags databas på någon server.
Så brukar åtminstone jag göra.
Att jag skrev raden med attach så konstigt som jag skrev (det är inte så det ser ut) är för att jag kan inte skriva med riktiga taggar för då kommer inlägget mitt hanteras så och det saknas bild då.