Kanske blod svett och tårar om du gör det själv+ 500kr byggplast och tejp för att förpacka eterniten

• Gilla
MaKrBr och 5 till
  • Laddar…
R Rozerin Kahraman skrev:
[bild]
Och varför ska du ta bort ditt eternittak (där det iofs kan finnas asbestfibrer)? Det ser tätt och fint ut. Annars: Lossa skruvarna, plocka mer skivorna och lägg på ett flak och kör till ÅVC. Vattenbegjut taket och använd mask om du är orolig för flygande fibrer.

• Gilla
MaKrBr och 2 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Lossa skruvarna,
Skruvarna? Taket lär vara spikat.

• Gilla
Rozerin Kahraman
  • Laddar…
F fribygg skrev:
(Jag tog ner ett sådant tak en gång. Franskskruv med fyrkantsskalle. 😁)

• Gilla
LGsvensson och 4 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
(Jag tog ner ett sådant tak en gång. Franskskruv med fyrkantsskalle. 😁)
Ja det är skruvat

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Skruvat

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Skruvat
Då har du ju större chans att plocka ner det helt.

Om du lejer bort arbetet rivning av eternit taket + transport och tippavgift tror jag att du får betala 50000kr

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Då har du ju större chans att plocka ner det helt.

Om du lejer bort arbetet rivning av eternit taket + transport och tippavgift tror jag att du får betala 50000kr
Det är dyrt

Vad är anledningen till att du vill byta det? Är det dåligt?

• Gilla
Rozerin Kahraman
  • Laddar…
H HJ-C skrev:
Vad är anledningen till att du vill byta det? Är det dåligt?
Tänkte renovera helt, lika bra börja på taket först

Tänkte renovera helt, lika bra börja på taket först
Ok, ska det ändå bytas ihop med allt annat så kan man ju börja med det, men om det vore bara för materialets skull så hade jag väntat och börjat i en annan ände. Är taket helt så är det ju helt.

• Gilla
MaKrBr och 2 till
  • Laddar…
Det är dyrt
Begär in några offerter så får du se om min gissning är vettig

H HJ-C skrev:
Ok, ska det ändå bytas ihop med allt annat så kan man ju börja med det, men om det vore bara för materialets skull så hade jag väntat och börjat i en annan ände. Är taket helt så är det ju helt.
Du har rätt 👍

P
Läs på vad som gäller och följ reglerna och ta reda på en återvinning där du kan lämna och oftast ska det inpackas i plast och tejpas tätt i lyftbara paket.

oftast förjäkla dyrt och ett enkelt jobb att göra själv en helg och spara stora pengar...

Har tagit ner flera såna tak för nåt år sen fanns det flera återvinningar där man fick lämna mindre mängder gratis så ibland är det klokt att kolla runt lite..

Vattna och ta ner skivorna så hela som möjligt och använd kläder och mask som sen kasseras eller masken görs såklart ren. packa skivorna i lagomt antal så dom kan lyftas för hand var kravet när jag gjorde det så blev 3-4 i varje plastförpackning..

Den timpenningen man har mot att leja bort det är ofta skyhög och det är ju inte så att dom som kommer och gör såna jobb är så mycket nogrannare eller har nå bättre slutresultat än man själv i det läget.. bara massa pengar för samma jobb i stort sett

• Gilla
Rozerin Kahraman och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.