Håller precis på att färdigställa installationen av ett minireningsverk vid fritidshuset. Det är en wehoputs 5 med efterföljande UV brunn. Om jag förstått det hela rätt så ska utloppet om allt fungerar hålla sk dricksvattenkvalitet... nu till funderingen. Vatten är en bristvara och huset ligger precis intill havet, därav är brunnen inte borrade djupare än 18 meter, misstänker att det har med risk för saltinträngning att göra. Kan det finnas idé att hitta sätt att återanvända renat avloppsvatten, till exempel för att fylla toacisternen? Finns det även dem som kanske tagit det längre? Om man skulle vilja koppla på en tank på utloppet, finns det då några tips på en en relativt platt/grund modell? Huset är ändå under totalrenovering, så alla kreativa lösningar står öppna :)

harry73
Första tanken är att använda det för trädgårdsbevattning.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Första tanken är att använda det för trädgårdsbevattning.
Jo, även om drömmarna finns där om ett frodande trädgårdsland och en vacker blomsterrabatt så får jag nog tyvärr resignera för min egen lättja. Men annars hade definitivt bevattning varit steg 1.

T Todpop skrev:
Jo, även om drömmarna finns där om ett frodande trädgårdsland och en vacker blomsterrabatt så får jag nog tyvärr resignera för min egen lättja. Men annars hade definitivt bevattning varit steg 1.
Jag är också extremt lat men odlar en del ändå, då lättodlat som potatis i billig blå ikeakasse eller rädisor som växer som ogräs
En timmes planteringsjobb, sedan vattnar man när det behövs.
Ditt renade vatten är ju den perfekta lösningen just för odling.

• Trädgård, odlingar, blå säckar, växter, staket, gröna buskar, naturen, utomhus, dagsljus, avkopplande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Dilato skrev:
Jag är också extremt lat men odlar en del ändå, då lättodlat som potatis i ikeakasse eller rädisor som växer som ogräs
En timmes jobb, sedan vattnar man när det behövs.
Smart!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.