2 337 läst ·
38 svar
2k läst
38 svar
Åtalas för oaktsamhet vid markarbeten som orsakade jordskred
Sida 1 av 3
På konsumentens sida
· 3 671 inlägg
En markägare och en entreprenör åtalas nu efter jordskredet på E6 vid Stengungssund som inträffade 2023, som enligt åklagaren berodde på att man la upp mer schaktmassor än vad marken kunde bära.
Du kan läsa artikeln här: Åtalas för oaktsamhet vid markarbeten som orsakade jordskred
Du kan läsa artikeln här: Åtalas för oaktsamhet vid markarbeten som orsakade jordskred
Skulle gissa att det tåget redan gått, med tanke på att Knugen återinvigde vägen för ganska exakt 2 år sedan.Unikt namn skrev:
Men annars hade nog entreprenören kunnat vinna upphandlingen på lägsta pris, med tanke på arbetsmetoderna.😂
Ja de företagen lär ju snabbt ha tömts på allt av värde sen länge med risken för hur det skulle sluta för ingen driver väl den typen av företag i företagsform så man riskerar att bli personligt ansvarig.. Så dum lär mycket få personer vara...och ingen lär väl heller vara så pantad att man jobbar in pengar i en firma med såna skulder utan det lär väl snabbt ha flyttats maskiner host host ja menar sålda till nån firma på kompis eller frugan och så kör man på bara , i bästa pizzeria stil
Nu e de ju 2 privatpersoner som åtalats…P polaris78 skrev:Ja de företagen lär ju snabbt ha tömts på allt av värde sen länge med risken för hur det skulle sluta för ingen driver väl den typen av företag i företagsform så man riskerar att bli personligt ansvarig.. Så dum lär mycket få personer vara...och ingen lär väl heller vara så pantad att man jobbar in pengar i en firma med såna skulder utan det lär väl snabbt ha flyttats maskiner host host ja menar sålda till nån firma på kompis eller frugan och så kör man på bara , i bästa pizzeria stil
nej det är 2 företag som notan landar hos så ja det kommer nog knappast finnas några pengar att driva in i slutändan..Z Zodde skrev:
Det ena är dotterbolag med moderbolag så tvivlar på att man inte sen länge sett till att det inte finns några pengar att hämta
Båda företagen har synnerligen lokal förankring. Att tömma dom å köra vidare i nytt bolag funkar helt enkelt inte då man är helt beroende av att vara kvar i kommunen.P polaris78 skrev:
Det tror jag på när det har hänt tills dess så tvivlar iaf jag ...Z Zodde skrev:
Även med lokal förankring så är det få företag som betalar dom pengarna för att hålla fint rykte.. för dom flesta är det för enkelt att hoppa runt med lite nedläggning av ett företag och fortsätta i ett annat. och näringsförbud brukar lösas med annan familjemedlem vid rodret..
Men det lär väl visa sig om det kommer in några pengar , jag tvivlar iaf
Men saken är ju inte avgjord?P polaris78 skrev:Det tror jag på när det har hänt tills dess så tvivlar iaf jag ...
Även med lokal förankring så är det få företag som betalar dom pengarna för att hålla fint rykte.. för dom flesta är det för enkelt att hoppa runt med lite nedläggning av ett företag och fortsätta i ett annat. och näringsförbud brukar lösas med annan familjemedlem vid rodret..
Men det lär väl visa sig om det kommer in några pengar , jag tvivlar iaf
Varför snackar du om betalningar ..?
Sen handlar det öht inte om ”rykte” utan om en liten marknad där alla känner alla.
Att tro att det bara är å hoppa vidare å att alla runt om skulle acceptera ”business as usual” efter en KK med många grannar involverade visar din bristande förståelse för verkligheten.