Lite rolig sk "lösning". Som om Volvo hade ett allvarligt fel på sina bromsar och beslutade sig för att bjuda alla berörda på en gratis släp-sko...

sula.jpg

Såg hyggligt stor annons i tidningen (SvD) idag. Har man bara lokalblaskan är man fortfarande ovetande.

Naturligtvis har man handlat assa evo just därför att man HAR lite större dörrspringor! Det var ju en del av vitsen och den stora fördelen med hakregeln vs. rak regel... Ibland är det inte bra att tänka. Suck.

Vill i alla fall inte ha ett sån't där T-järn på entredörren. Beslag i matt mässing, finns T-järn som matchar??? Nähä. Jag skulle få spatt. Frun med. Fy fn. I grannsamhället har vi haft drösvis med knäppisinbrott i villor där folk varit inne men inte stulit ngt. Bara som sport liksom.

Lite nyfiken barfotalasse, i vilket grannsamhälle har det varit drösvis med knäppisinbrott?

Suck, ja vi har också två stycken.
Var det inte även borrmallar som florerade för dessa lås och nu detta....
Vad är det för skydd man erbjuder, är det inte bara att vika upp denna så är det kört iallafall?

Ska ringa låssme'n imorr'n, nån som har ett annat lås att rekommendera....

Assa har lagt samma annons i Metro & DN 2008-10-15, : "Fixet" är en ordinär "springdöljare" eller vad de kallas...(T-järn), varför inte lika gärna en hänglåsbygel med ett std hänglås.... Men kolla in youtube och sök på "lockpick"...

allt verkar gå att dyrka upp, cylinderlås likväl som tillhållarlås....Men inget lika lätt som 2000 evo.... pinsamt Assa.....

Frågan är vad man gör om man har en relativt tjock dörr där kanterna är fasade och dörrbladet sticker ut över en centimeter jämfört med karmen.Då går det ju inte gärna att montera ett t-järn.

Redigerat:
Detta är ju skrattretande ju...hur fan kan dom sälja ett lås som är så lätt att manipulera? Det är ju fan inte billigt precis, hade inte sagt nåt om det var en låssats från Biltema eller nåt men från Assa... Fy fan. Får nog gå ner och kolla den där femkronan...

Har precis kikat på filmklippet och är ungefär lika upprörd som många av er andra. Behöver helt klart kolla med en femkrona jag också. Men även om springan är precis så att femkronan inte går in, borde det inte fortfarande vara möjligt att få in ett bladmått på nåt sätt och ändå dyrka upp?

Beroende på dörrkvalitet så kan man ju tänka sig springan runt dörren är större nu när vintern är i antågande. Justerar man dörren kanske man blir tvungen att justera igen när sommarens fuktighet kommer...

Vilket jäkla skräp. Nej, nya lås vill vi ha!

Har alltid tyckt att ASSA fungerat bra - men detta är bara för mycket. Jag tog för givet att jag skulle få nya låskistor, men icke. Aldrig mer ASSA! nu åker jag och köper Dorma istället. Jag föreslår att alla ringer ASSA och begär nya kistor!

Sanslöst....

/Fredda

PST skrev:
Assa har lagt samma annons i Metro & DN 2008-10-15, : "Fixet" är en ordinär "springdöljare" eller vad de kallas...(T-järn), varför inte lika gärna en hänglåsbygel med ett std hänglås.... Men kolla in youtube och sök på "lockpick"...

allt verkar gå att dyrka upp, cylinderlås likväl som tillhållarlås....Men inget lika lätt som 2000 evo.... pinsamt Assa.....
Du ska inte tro att allt är så lätt som det ser ut. Om man bortser från gamla 5 stiftscylindrar som inte har någon säkerthet att tala om. Prova en Kaba, Evva eller Assa Twin så har du och göra en stund

Det blir att vänta till någon av de stora drakarna, Skanska eller någon ryter till och kräver att de ska byta ut låsen. Då kommer Assa att lyssna, en liten kund kan behandlas ganska styvmoderligt...

T-järn som fästs i låskista känns inte riktigt bra. Skruvarna är korta och att slå av dom ska inte vålla några problem... T-järn som fästs ovanför kistan är heller inte bra. Får du tag i järnet så fläker du upp träet...

Bytte min Evo 2002 till en Dorma 9132 så nu känns det genast bättre. Dorman känns gedignare men ger då samtidigt ett lite hårdare intryck, det låter lite mer när låskolven slår över och lite mer motstånd i vredet...

Jag är i alla fall nöjd att slippa oroa mig för inbrott utan åverkan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.