24 769 läst ·
114 svar
25k läst
114 svar
Åskväder (ikea)
Hade jag byggt kök idag så hade jag använt något liknande detta:
https://a.aliexpress.com/_EwpeGs8
Om det nu går att få tag i inom EU iofs.
Jag gillar konceptet för ett kök. Jag skulle även kunna tänka mig detta under ett skrivbord.
https://a.aliexpress.com/_EwpeGs8
Om det nu går att få tag i inom EU iofs.
Jag gillar konceptet för ett kök. Jag skulle även kunna tänka mig detta under ett skrivbord.
Jag har idag två längre bänkar med köksmaskiner i köket. Då jag inte har överskåp så blir eluttagen blickfång och de räcker inte heller till. Det är så jag har det idag.Alfredo skrev:
Hade man haft dessa lister så hade man kunnat placera maskinerna precis hur man vill fast, samt att man hade kunnat sätta ett extra uttag där man vill när vill (dvs när man tar fram de mobila maskinerna). Det alternativ som finns i Sverige och som skulle fungera är att sätta eluttag på denna typ av skena, men den får endast sättas i tak (nu valde jag bara den första produten jag hittade av denna typ):
- https://www.clasohlson.com/se/Tracklight-skena-1-m-for-utbyggnad,-Northlight/p/36-9287
Det finns dock inga generella regler runt att de bara får fästas i tak, så egentligen bör det gå att sätta liknande skenor även på vägg i exempelvis ett kök. Och väjer man en trefas-modell så bör man ju kunna få en bra lastdelning över faserna också.
Låter som det största problemet. 😂😱🙃pacman42 skrev:
Att de inte räcker till beror på att du har för få, vilket borde kunna åtgärdas. 😀 När det gäller blickfång vet jag inte om den där listen känns speciellt mycket diskretare. Men visst, smaken är som...pacman42 skrev:
Går de inte att beställa från ALI och testa. Känns de gedigna är det väl inget som hindrar dig att använda dem?
Jag funderar. Jag måste bara komma på hur jag dolt skall kunna dra fram el till dem också.Alfredo skrev:
Låter som det största problemet. 😂😱🙃
Att de inte räcker till beror på att du har för få, vilket borde kunna åtgärdas. 😀 När det gäller blickfång vet jag inte om den där listen känns speciellt mycket diskretare. Men visst, smaken är som...
Går de inte att beställa från ALI och testa. Känns de gedigna är det väl inget som hindrar dig att använda dem?
Hade det inte varit fasta apparater så hade jag nog gått på något liknande det som jag länkade ovan och haft "dinglande eluttag" till varje maskin istället. Men det blir ju inte så snyggt för maskinerna som står parkerade. Jag har en diskussion att ta med regeringen också.
Det står att ingen installation krävs. Betyder det att listen bara pluggas in i ett befintligt uttag?pacman42 skrev:
Jag funderar. Jag måste bara komma på hur jag dolt skall kunna dra fram el till dem också.
Hade det inte varit fasta apparater så hade jag nog gått på något liknande det som jag länkade ovan och haft "dinglande eluttag" till varje maskin istället. Men det blir ju inte så snyggt för maskinerna som står parkerade. Jag har en diskussion att ta med regeringen också.
Klicka här för att svara