S
S Steffo6804 skrev:
Enligt pressmeddelandet verkar det så...
Men de kommer fortfarande vara kompatibla med Ikeas Dirigera, misstänker jag... (If It Matters 😂🤣)

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Hade jag byggt kök idag så hade jag använt något liknande detta:
https://a.aliexpress.com/_EwpeGs8

Om det nu går att få tag i inom EU iofs.

Jag gillar konceptet för ett kök. Jag skulle även kunna tänka mig detta under ett skrivbord.

• Gilla
  • Haha
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hade jag byggt kök idag så hade jag använt något liknande detta:
Tycker mest det verkar rappligt. Vad är fördelen jämfört med tillräckligt många, lämpligt fördelade och utspridda, vanliga dubbeluttag?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker mest det verkar rappligt. Vad är fördelen jämfört med tillräckligt många, lämpligt fördelade och utspridda, vanliga dubbeluttag?
Jag har idag två längre bänkar med köksmaskiner i köket. Då jag inte har överskåp så blir eluttagen blickfång och de räcker inte heller till. Det är så jag har det idag.

Hade man haft dessa lister så hade man kunnat placera maskinerna precis hur man vill fast, samt att man hade kunnat sätta ett extra uttag där man vill när vill (dvs när man tar fram de mobila maskinerna). Det alternativ som finns i Sverige och som skulle fungera är att sätta eluttag på denna typ av skena, men den får endast sättas i tak (nu valde jag bara den första produten jag hittade av denna typ):
- https://www.clasohlson.com/se/Tracklight-skena-1-m-for-utbyggnad,-Northlight/p/36-9287

Det finns dock inga generella regler runt att de bara får fästas i tak, så egentligen bör det gå att sätta liknande skenor även på vägg i exempelvis ett kök. Och väjer man en trefas-modell så bör man ju kunna få en bra lastdelning över faserna också.

pacman42 pacman42 skrev:
Då jag inte har överskåp
Låter som det största problemet. 😂😱🙃

pacman42 pacman42 skrev:
så blir eluttagen blickfång och de räcker inte heller till. Det är så jag har det idag.
Att de inte räcker till beror på att du har för få, vilket borde kunna åtgärdas. 😀 När det gäller blickfång vet jag inte om den där listen känns speciellt mycket diskretare. Men visst, smaken är som...

Går de inte att beställa från ALI och testa. Känns de gedigna är det väl inget som hindrar dig att använda dem?

Alfredo Alfredo skrev:
Låter som det största problemet. 😂😱🙃

Att de inte räcker till beror på att du har för få, vilket borde kunna åtgärdas. 😀 När det gäller blickfång vet jag inte om den där listen känns speciellt mycket diskretare. Men visst, smaken är som...

Går de inte att beställa från ALI och testa. Känns de gedigna är det väl inget som hindrar dig att använda dem?
Jag funderar. Jag måste bara komma på hur jag dolt skall kunna dra fram el till dem också.

Hade det inte varit fasta apparater så hade jag nog gått på något liknande det som jag länkade ovan och haft "dinglande eluttag" till varje maskin istället. Men det blir ju inte så snyggt för maskinerna som står parkerade. Jag har en diskussion att ta med regeringen också.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har en diskussion att ta med regeringen också.
Regeringsförhandlingar kan vara kniviga. Lycka till. 😀

pacman42 pacman42 skrev:
Jag funderar. Jag måste bara komma på hur jag dolt skall kunna dra fram el till dem också.

Hade det inte varit fasta apparater så hade jag nog gått på något liknande det som jag länkade ovan och haft "dinglande eluttag" till varje maskin istället. Men det blir ju inte så snyggt för maskinerna som står parkerade. Jag har en diskussion att ta med regeringen också.
Det står att ingen installation krävs. Betyder det att listen bara pluggas in i ett befintligt uttag?

P Pin skrev:
Det står att ingen installation krävs. Betyder det att listen bara pluggas in i ett befintligt uttag?
Tanken är att den skall monteras över en dosa som visas här:
Bilden visar en installationspanel med uttag, LED-ljus och funktioner för oljeförebyggande. Kabeldosa visas i process för enkel montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
P
pacman42 pacman42 skrev:
Då jag inte har överskåp så blir eluttagen blickfång och de räcker inte heller till.
Det är ju jättebra att man inte behöver famla och leta efter eluttag under överskåp.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.