quilding skrev:
Håller på att lägga det just nu. Tyvärr verkar det som jag handlat ungefär 1 kvm för lite. Typiskt. Och för stunden har de tomt i lagret på Byggmax i Falun. Får nog avvakta till nästa vecka innan det blir klart.

Men nog känns det bra. Dock har jag inget att jämföra med eftersom jag aldrig har lagt något golv tidigare. Proffsen skulle möjligen säga att det är ett skitgolv. De enda problem jag haft hittills med läggningen har varit relaterade till krokiga väggar, krokig platta och krokig såg.

/Q
Varför skulle proffs säga att det är ett skitgolv??!

K
Jag hade ett proffs som la mitt golv i vardagsrummet för att mitt ligger på sand. Kände mig inte manad till att prova. Det ända han tyckte var annorlunda var att man behövde vinkla upp brädan lite högre för att få in "klicken".

Tack för alla synpunkter och bilder!
Det lutar åt att vi väljer detta golv nu. Det ända som oroar är ni som skriver att det gulnar fort..
Forsätt gärna att posta bilder!

Någon som vet om Byggmaxgolven är återläggningsbara, vi har sådant gocl i huset som vi vill plocka upp och lägga om en del av, då vi ändrar lite på en vägg...

T
ända=rumpa

ENDA!

tank77 skrev:
ända=rumpa

ENDA!
På dem bara! Dessa dyselektriker som tar våra jobb och våra kvinnor. Usch!

Mikael_L
cameljointen skrev:
Menar ni att just detta golv gulnar snabbare än andra fabrikat? Det är väl lacken som gulnar så kanske man skall dra på en UV beständig lack...
Ja !
Hur funkar det här...
Är det lacken som gulnar, eller träet, eller både och?

Kan man lacka om det för att få längre "livslängd"?
Kan man vänta någon tid, tills man blivit less på att det gulnat, och slipa ner leveranslacken och lacka om det med bättre lack då. Eller måste man lacka om direkt när det är nytt?

Är det någon som känner för att dela med sig av sin visdom, så är jag tacksam. :)

Jag la in ett mattlackat askgolv (tilja) och det har inte gulnat ett smack (i stort sett) utan är lika vitt och snyggt som när jag la det.
det är dock ett tarkett epoque, som är nååågot dyrare än byggmaxs.

K
Fein skrev:
Du kan vara lugn. Du får definitivt behålla dina kvinnor :)

Jag ber om ursäkt för stavfelet.

T
Fein skrev:
Visste inte att det hade kommit en ny grupp inom elektrikerna, dyselektriker.

Vad sysslar dom med? Måste i alla fall bli mycket felkopplingar..........

tank77: skidåkning, mestadels

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.