2 511 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
ASKO Köksfläkt programmering
Har installerat en ASKO CW4671 för ca 1 månad sedan men håller på att bli tokig på att displayen och belysningen till knapparna går i "energisparläge" och slocknar efter 15 sekunder, oavsett om fläkten är igång eller ej.
Man måste då röra någon av knapparna för att det skall tända upp ytterligare 15 sekunder för att sedan slockna igen vilket gör det svårt att se när man vill ändra tex fläkthastigheten eller se hur lång tid det är kvar på timern.
Har varit i kontakt med ASKO´s support då det måste finnas något sätt att ändra detta i den microprocessor som styr detta men på ASKO säger man att man får dem färdigprogrammerade (från Kina enl dem) och att man inte vet hur man ändrar det.
Någon som har något tips? det måste gå att justera denna tid..........
Man måste då röra någon av knapparna för att det skall tända upp ytterligare 15 sekunder för att sedan slockna igen vilket gör det svårt att se när man vill ändra tex fläkthastigheten eller se hur lång tid det är kvar på timern.
Har varit i kontakt med ASKO´s support då det måste finnas något sätt att ändra detta i den microprocessor som styr detta men på ASKO säger man att man får dem färdigprogrammerade (från Kina enl dem) och att man inte vet hur man ändrar det.
Någon som har något tips? det måste gå att justera denna tid..........
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
I övrigt är jag nöjd med den, ljudnivån tycker jag också helt ok, men problemet med att den går i energiläge retar jag mig på. Enl ASKO så är det precis som du säger att det är samma elektronik/ fläktenhet i samtliga. Vi valde mellan den du beställt och CW4671 men det blev den senare.
Skulle kunna tänka mig att det är en enkel match att ändra värdet för enegispar-läget om man bara kan komma in i programmeringsläget på den,
Skulle kunna tänka mig att det är en enkel match att ändra värdet för enegispar-läget om man bara kan komma in i programmeringsläget på den,
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden