Har installerat en ASKO CW4671 för ca 1 månad sedan men håller på att bli tokig på att displayen och belysningen till knapparna går i "energisparläge" och slocknar efter 15 sekunder, oavsett om fläkten är igång eller ej.
Man måste då röra någon av knapparna för att det skall tända upp ytterligare 15 sekunder för att sedan slockna igen vilket gör det svårt att se när man vill ändra tex fläkthastigheten eller se hur lång tid det är kvar på timern.

Har varit i kontakt med ASKO´s support då det måste finnas något sätt att ändra detta i den microprocessor som styr detta men på ASKO säger man att man får dem färdigprogrammerade (från Kina enl dem) och att man inte vet hur man ändrar det.
Någon som har något tips? det måste gå att justera denna tid..........

Hmm, låter inte bra. Har beställt en CW4951 som kommer installeras om ett par månader. Antar att elekroniken är densamma på dom.
Annars då, är du nöjd med din? Hur är ljudnivån?

I övrigt är jag nöjd med den, ljudnivån tycker jag också helt ok, men problemet med att den går i energiläge retar jag mig på. Enl ASKO så är det precis som du säger att det är samma elektronik/ fläktenhet i samtliga. Vi valde mellan den du beställt och CW4671 men det blev den senare.
Skulle kunna tänka mig att det är en enkel match att ändra värdet för enegispar-läget om man bara kan komma in i programmeringsläget på den,

Ok, tack. Jag hoppas vi inte kommer störa oss allt för mkt på denna "feature"

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.