5 555 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Asko eller Siemens kyl & frys
Beställt Siemens kyl KS36VAI4P och frys GS36NAI3P och nu fått ett mail från leverantören att det strular med leveranstiden.
Har blivit erbjuden ett sett från Asko istället FN22838S & R22838S som av säljaren givetvis påstås vara mycket bättre och att det är bra erbjudande då jag får Asko prylarna för samma pris som jag skulle betalt för Siemens setet.
Blir väldigt tveksam då man får en liten känsla av att det varit lockpris på siemens grejorna och nu vill man "dumpa" något annat på kunden men jag kan ha fel.
Läser jag om Asko får jag fram allt från att det är i klass med Miele till att det är ett budgetmärke.
Vad är era erfarenheter? Uppskattar snabbt svar då jag måste ta ett beslut.
Har blivit erbjuden ett sett från Asko istället FN22838S & R22838S som av säljaren givetvis påstås vara mycket bättre och att det är bra erbjudande då jag får Asko prylarna för samma pris som jag skulle betalt för Siemens setet.
Blir väldigt tveksam då man får en liten känsla av att det varit lockpris på siemens grejorna och nu vill man "dumpa" något annat på kunden men jag kan ha fel.
Läser jag om Asko får jag fram allt från att det är i klass med Miele till att det är ett budgetmärke.
Vad är era erfarenheter? Uppskattar snabbt svar då jag måste ta ett beslut.
Detta är gorenjes egna.
Jag kan inte påminna mig att jag har reparerat någon kyl frys från gorenje.
Märket ansågs vara fint för 15 år sedan.
Jag har själv en gorenje kylfrys som vägrar ge upp, har gått i minst 15 år nu.
Så eventuellt har säljaren rätt!
Jag kan inte påminna mig att jag har reparerat någon kyl frys från gorenje.
Märket ansågs vara fint för 15 år sedan.
Jag har själv en gorenje kylfrys som vägrar ge upp, har gått i minst 15 år nu.
Så eventuellt har säljaren rätt!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 303 inlägg
Finns det ingen Bosch som motsvarar den Siemens du valt men finns i lager? (Bosch äger Siemens vitvarudel)
dessa produkter är i siemens IQ500 serie dvs. inte premiumsegmentet då det är IQ700-serienMathiasS skrev:
utan att med säkerhet veta är troligen dessa skåp inte tillverkade i Tyskland utan ett före detta järnridås land.
Klicka här för att svara