Beställt Siemens kyl KS36VAI4P och frys GS36NAI3P och nu fått ett mail från leverantören att det strular med leveranstiden.

Har blivit erbjuden ett sett från Asko istället FN22838S & R22838S som av säljaren givetvis påstås vara mycket bättre och att det är bra erbjudande då jag får Asko prylarna för samma pris som jag skulle betalt för Siemens setet.

Blir väldigt tveksam då man får en liten känsla av att det varit lockpris på siemens grejorna och nu vill man "dumpa" något annat på kunden men jag kan ha fel.

Läser jag om Asko får jag fram allt från att det är i klass med Miele till att det är ett budgetmärke.

Vad är era erfarenheter? Uppskattar snabbt svar då jag måste ta ett beslut.

P
Detta är gorenjes egna.
Jag kan inte påminna mig att jag har reparerat någon kyl frys från gorenje.
Märket ansågs vara fint för 15 år sedan.
Jag har själv en gorenje kylfrys som vägrar ge upp, har gått i minst 15 år nu.

Så eventuellt har säljaren rätt!

Jag vet inte säkert men när jag de senaste åren bytt ut vitvaror och sökt efter premium är det aldrig någonsin någon som spelat upp Asko som ett alternativ.

Finns det ingen Bosch som motsvarar den Siemens du valt men finns i lager? (Bosch äger Siemens vitvarudel)

Vi har haft en Asko diskmaskin sen 2014 och den har varit väldigt bra. Enda jag kan klaga på är touchknapparna, dom känner inte av alla tryck man gör men dom fungerar till 95%

P
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet inte säkert men när jag de senaste åren bytt ut vitvaror och sökt efter premium är det aldrig någonsin någon som spelat upp Asko som ett alternativ.
dessa produkter är i siemens IQ500 serie dvs. inte premiumsegmentet då det är IQ700-serien
utan att med säkerhet veta är troligen dessa skåp inte tillverkade i Tyskland utan ett före detta järnridås land.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.