Min Asko diskmaskin sköljer disken dåligt och det finns diskmedelsrester kvar. Har gjort rent filtren inuti maskinen. Något tips på hur jag kan felsöka? Är en integrerar maskin från 2013 så kanske dags för ny men den har funkat väldigt bra.
 
  • Baksidan av en öppen diskmaskin med en synlig anslutning och sladdar, del av ett felsökningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diskmaskinens insida med bild av diskmedelsfack och filter, diskuteras i inlägget om sköljproblem och diskmedelsrester i Asko diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nhamp skrev:
Min Asko diskmaskin sköljer disken dåligt och det finns diskmedelsrester kvar. Har gjort rent filtren inuti maskinen. Något tips på hur jag kan felsöka? Är en integrerar maskin från 2013 så kanske dags för ny men den har funkat väldigt bra.
Svarar mig själv. Kom in i service menyn och ser F45. Kanske trasig spolarmsväxlare tydligen. Värt ett byte?
 
N nhamp skrev:
Svarar mig själv. Kom in i service menyn och ser F45. Kanske trasig spolarmsväxlare tydligen. Värt ett byte?
jo det kan vara värt detta och kopplingen till den övre spolarmen
tyvärr är denna inte gjord i sverige och blir därför inte samma självklara sak, men den har ju hållt länge
så en spolarmsväxlare är ju den värd
dubbelkolla bara innan att spolarmarna inte rör sig
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.