Har en ca 7 år gammal Asko diskmaskin som då och då får F10 fel, dvs pumpen fortsätter gå när programmet är slut och man får dra ut kontakten för att stänga av. Vatten samlas i botten av maskinen och får man ut det går den ca 1 vecka igen. Har tagit bort plåten baktill och kört ett kortprogram. Såg då att vatten droppar från spolarmsväxlaren, se video. Någon som känner igen detta och vet vad
felet kan vara? Värt att laga eller köpa ny är frågan 🙂 Tacksam för hjälp.
felet kan vara? Värt att laga eller köpa ny är frågan 🙂 Tacksam för hjälp.
Redigerat:
extremt vanligt fel alla askomodeller har dettaC Conny81 skrev:Har en ca 7 år gammal Asko diskmaskin som då och då får F10 fel, dvs pumpen fortsätter gå när programmet är slut och man får dra ut kontakten för att stänga av. Vatten samlas i botten av maskinen och får man ut det går den ca 1 vecka igen. Har tagit bort plåten baktill och kört ett kortprogram. Såg då att vatten droppar från spolarmsväxlaren, se video. Någon som känner igen detta och vet vad
[video]
felet kan vara? Värt att laga eller köpa ny är frågan 🙂 Tacksam för hjälp.
man måste byta spolarmsväxlaren för att återfå full funktion
du har dessutom den kinesiska tillverkningen och de har haft hur mycket sådanahär fel som hellst
Hej.C Conny81 skrev:Har en ca 7 år gammal Asko diskmaskin som då och då får F10 fel, dvs pumpen fortsätter gå när programmet är slut och man får dra ut kontakten för att stänga av. Vatten samlas i botten av maskinen och får man ut det går den ca 1 vecka igen. Har tagit bort plåten baktill och kört ett kortprogram. Såg då att vatten droppar från spolarmsväxlaren, se video. Någon som känner igen detta och vet vad
[video]
felet kan vara? Värt att laga eller köpa ny är frågan 🙂 Tacksam för hjälp.
Fick du ordning på felet?
Har samma fel och har bytt spolarmsväxlare men det fortsätter att droppa
Forumägaren är minst sagt intressantK Kane skrev:
önskar man TS lycka till så är man otrevlig och får en varning
ifrågasätter man detta blir man avstängd
helt godtyckligt
Om man kan påvisa en alvarligt felaktighet i ett inlägg
är man otrevlig
om man står på sig blir man avstängd
dvs här är inte korrekta sakliga inlägg det viktiga utan bara antalet, allt för klicken...
se bara på jon-e´s
men nu tar vi en hojt å oljar dragbanan!
Klicka här för att svara
