Vi bygger just nu på vårt egenritade hus som vi bygger i lösvirke!
Så nu sitter jag och försöker rita upp vårat badrum i SketchUp men tror jag har fastnat lite.
Därför skulle jag be om era åsikter vad ni tror och tycker om detta?
Ha i åtanke att jag är helt och hållet nybörjare på SketchUp!

Så nu sitter jag och försöker rita upp vårat badrum i SketchUp men tror jag har fastnat lite.
Därför skulle jag be om era åsikter vad ni tror och tycker om detta?
Ha i åtanke att jag är helt och hållet nybörjare på SketchUp!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 112 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 112 inlägg
Om det inte är insyn (eller riskerar bli det i framtiden) så tycker jag det är en vettig planlösning. Med insyn så blir det väl inte så trevligt med toaletten framför fönstret.
Bör väl vara möjligt att hänga badhanddukar i närheten av duschen så man inte blöter ner hela golvet när man går för att hämta den.
Hur fungerar det med förvaring av schampoflaskor etc. i duschen?
Det jag är mest tveksam till är den där stora högskåpet. Vad ska det vara för material när det gränsar till duschen?
Det ser väldigt djupt ut och därmed svåranvänt. Det är också tveksamt att ha alltför mycket förvaring i ett rum som periodvis är fuktigt.
Bör väl vara möjligt att hänga badhanddukar i närheten av duschen så man inte blöter ner hela golvet när man går för att hämta den.
Hur fungerar det med förvaring av schampoflaskor etc. i duschen?
Det jag är mest tveksam till är den där stora högskåpet. Vad ska det vara för material när det gränsar till duschen?
Det ser väldigt djupt ut och därmed svåranvänt. Det är också tveksamt att ha alltför mycket förvaring i ett rum som periodvis är fuktigt.
Tack för svaret!
Det där med insyn är ingen fara! Vi bygger enskilt ute på en udde så det skulle vara rådjuren då som kikar in ibland!
Det där med för mycket förvaring tar jag till mig, aldrig tänkt tanken på det ens.
Är bara jag som alltid drömt om ett badrum med en "nischskiljevägg", om man kan kalla det så!
Väggen mot duschen hade jag tänkt ska kaklas, sedan har jag kollat lite på våtrumsfärg.
Utanför duschen hade jag kanske tänkt ha sådana där handdukstorkar som monteras stående med "krokar" som.
Sambon tyckte det var onödigt då man bara slänger handduken på golvet efteråt.
Nån som tydligen bott för mycket på hotell!
Det där med insyn är ingen fara! Vi bygger enskilt ute på en udde så det skulle vara rådjuren då som kikar in ibland!
Det där med för mycket förvaring tar jag till mig, aldrig tänkt tanken på det ens.
Är bara jag som alltid drömt om ett badrum med en "nischskiljevägg", om man kan kalla det så!
Väggen mot duschen hade jag tänkt ska kaklas, sedan har jag kollat lite på våtrumsfärg.
Utanför duschen hade jag kanske tänkt ha sådana där handdukstorkar som monteras stående med "krokar" som.
Sambon tyckte det var onödigt då man bara slänger handduken på golvet efteråt.
Nån som tydligen bott för mycket på hotell!
Klicka här för att svara