Har ett vitt hus målat med Alcro Bestå och skulle vilja måla den mest väderutsatta sidan med ett fräscht lager. Jag tänkte tvätta och ta bort lite smärre flagor och hade därefter tänkt måla med ett eller två lager Alcro Bestå Brilliant.

Men sen såg jag att Alcro har en färg just för ommålning: Alcro solist.

Vad har folk för erfarenhet av den? Det låter ju käckt att bara behöva dra på ett lager till.

Arbetsmässigt verkar det ju snabbare, men är det tekniskt lika bra eller tom bättre än min originalplan?
 
Jag har målat huset med Solist efter rekommendation från färghandlaren. Grundmålade först och sen en strykning med Solist, ser fortfarande nymålat ut efter 3 år.
 
Nymålade du då eller var det redan gammal färg under?
 
Nymålade. Ska snart till att måla en gammal del av huset som färgen har flagnat på (målat med annan färg) och där kör jag också med Solist.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.