Byggahus.se
Gillar jämnförelsen i slitage mellan en gocart och en lastbil :D

Känns väl inte troligt att styraxeln på en lastbil (ca 8-10 ton axelvikt) sliter lika lite som en sladdande gocart? Dessutom vill jag påstå att när en lastbil svänger runt så är det sista axeln (boggin) som "river upp" mest. Om det är släp bakom så blir det sista axeln på släpet, eftersom det pressas bakåt/ i sidled när man svänger runt fullt...

Om asfalten... Vet att det finns nån guide på NCCs hemsida om förarbete för t ex uppfarter och liknande. Tror även man kan kontakta dom och få prisuppgifter. Borde vara lika för alla andra större firmor.

Dom jag kör åt brukar ta åt sig "småjobb" om vi är i närheten och håller på. Att asfaltera en garageuppfart tar ju inte mer än en timme så är den vältad och klar. Blir en hög timpenning på det :cool:
Har för mig jag hört priset 170 kr per kvm till en privatperson som fick sin uppfart asfalterad när vi var i närheten...

Ett annat pris jag hört var 4000 +moms i timmen för läggare, vältar, paddor, 4 gubbar och två lastbilar med chaufförer...

NCC och troligtvis andra aktörer har webbformulär du kan använda för att få kontakt och prisuppgifter.

Det finns inga bra riktpriser eftersom storleken på en garage infart är väldigt varierande från 20 - 250 m2
Där ligger priser på från 350 kr/m2 ner till runt 110 kr/m2 + moms bereonde på vart du bor.

Lycka till

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.