Har fått fiber indraget i huset i november.
För ett par veckor sedan började dom återställa vår gata (gräva och asfaltera).
Tyvärr upptäckte jag två sprickor i asfalten (som uppkommit under deras arbete) utan för min uppfart som dom missat, eller mest troligt skitit i att åtgärda.
Hur fixar man till detta på rätt sätt? Dom har nämligen varit här en gång men enligt mig gick det sådär. Vill ha lite på fötterna innan jag ringer o klagar igen.
På nedre bilden är spricka ca 100 cm.
För ett par veckor sedan började dom återställa vår gata (gräva och asfaltera).
Tyvärr upptäckte jag två sprickor i asfalten (som uppkommit under deras arbete) utan för min uppfart som dom missat, eller mest troligt skitit i att åtgärda.
Hur fixar man till detta på rätt sätt? Dom har nämligen varit här en gång men enligt mig gick det sådär. Vill ha lite på fötterna innan jag ringer o klagar igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På nedre bilden är spricka ca 100 cm.
Redigerat:
Ingen som vet hur det ska lagas på rätt sätt?
Hade tänkt ringa nu efter lunch.
Kan ju också avslöja hur dom tyckte det skulle fixas. Dom fyllde sprickorna med sand och målade över med typ tjära, dagen efter regnade det kraftigt här och sprickorna va tillbaka.
Hade tänkt ringa nu efter lunch.
Kan ju också avslöja hur dom tyckte det skulle fixas. Dom fyllde sprickorna med sand och målade över med typ tjära, dagen efter regnade det kraftigt här och sprickorna va tillbaka.
Hej!
Be dom använda gjutasfalt, alltså förseglingsmassa. Det kommer hålla. Ser ut som att varit det innan också. Kan med fördel sandas av med 0/2 efteråt, så blir det inte klibbigt när solen ligger på under en varm sommardag.
Med vänlig hälsning,
Be dom använda gjutasfalt, alltså förseglingsmassa. Det kommer hålla. Ser ut som att varit det innan också. Kan med fördel sandas av med 0/2 efteråt, så blir det inte klibbigt när solen ligger på under en varm sommardag.
Med vänlig hälsning,
Fiberbolaget som återställer (genom entreprenör) på kommunens mark.
Håller med om att det är svårt att ha en åsikt, dock kan det i värsta fall bli betydligt större sprickor när det kommer ner vatten som fryser som i förlängningen kan skada min bil, dessutom är det ganska stor risk att det börjar växa ogräs där vilket är ganska tråkigt.
Vi kör där dagligen och jag vill ha det i samma skick som innan dom grävde upp, inte så mycket begärt tycker jag.
Hade dom tagit bort den lösa asfalten från början hade det ju knappast varit mer jobb att asfaltera dom 10x100 + 10x30 centimetrarna också.
Håller med om att det är svårt att ha en åsikt, dock kan det i värsta fall bli betydligt större sprickor när det kommer ner vatten som fryser som i förlängningen kan skada min bil, dessutom är det ganska stor risk att det börjar växa ogräs där vilket är ganska tråkigt.
Vi kör där dagligen och jag vill ha det i samma skick som innan dom grävde upp, inte så mycket begärt tycker jag.
Hade dom tagit bort den lösa asfalten från början hade det ju knappast varit mer jobb att asfaltera dom 10x100 + 10x30 centimetrarna också.
Redigerat:
I det läget tror jag du sitter i en bättre sits eftersom entreprenören i regel lämnar 2 års garanti på asfalteringen mot kommunen. Detta innebär att kommunen kommer ställa krav på entreprenören att återställa i efterhand om skador uppstått. Klaga hos kommunen om inget hjälper. De lägger inga fingrar emellan om de inte är nöjda.Lexington skrev:Fiberbolaget som återställer (genom entreprenör) på kommunens mark.
Redigerat:
Frågan är också vad som ingår i dom x-antal tusenlapparna jag betalade för fibern till fiberbolaget.
Ingår det även återställning av väg utanför min tomt i det (hittar inget i kontraktet)?
Isf tycker jag det är rimligt att jag ställer krav på fiberleverantören som får fixa det, hur dom fixar det bryr inte jag mig om.
Ingår det även återställning av väg utanför min tomt i det (hittar inget i kontraktet)?
Isf tycker jag det är rimligt att jag ställer krav på fiberleverantören som får fixa det, hur dom fixar det bryr inte jag mig om.
Njae, återställning av gatan utanför din tomt ingår ju inte i ditt avtal. Däremot begär entreprenören grävtillstånd hos kommunen för att gräva upp gatan. Det du alltså kan göra är att lite fint uppmärksamma kommunen om att det är skador på deras mark som inte åtgärdats.Lexington skrev:Frågan är också vad som ingår i dom x-antal tusenlapparna jag betalade för fibern till fiberbolaget.
Klicka här för att svara