Vi har planer på att asfaltera vår garageuppfart, är singel i dagsläget. Är en yta på ca 80 kvm, vad tror ni det skulle kosta? Är hel kass på sånt här.....

Välkommen till BH!
Lite svårt att avgöra, för det finns en massa som påverkar priset på asfalt:

Storlek på yta som ska asfalteras
Framkörningsavgift, eller etableringsavgift (för maskiner/arbetare)
Hur mycket förarbete som gjorts på marken som ska asfalteras
Kvalitet på asfalt, hur hög belastning den ska klara (trafik, väder, etc)
Typ av asfalt: vilket bindemedel, vilken stenkross, hänger tätt ihop med önskad kvalitet på asfalten

Vad kostar det att asfaltera min garageuppfart?
Med mycket förarbete och fackmannamässigt utfört underlag hamnar du som billigast runt 200 Kr per kvadratmeter asfalt. Behöver du hjälp med förarbetet/markarbetet (schaktning, markavskiljare, bärlager) så räkna med betydligt högre kostnad, upp mot 450 Kr per kvadratmeter asfalt.
http://www.lägga-asfalt.se/asfalt-pris/

AborrNäs skrev:
Vi har planer på att asfaltera vår garageuppfart, är singel i dagsläget. Är en yta på ca 80 kvm, vad tror ni det skulle kosta? Är hel kass på sånt här.....
Är det en gammal uppfart som satt sig under många år behövs nog inget direkt förarbete. Farsan lät asfaltera deras uppfart runt år 2000. Innan dess var det singel ända sedan huset byggdes -77. Om jag minns rätt la de asfalten direkt ovanpå singeln, utan något som helst förarbete. Så här runt 15 år senare är den fortfarande i toppskick. Jag har inte hittat vare sig gropar eller sprickor trots att jag tittat aktivt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.