ClasseClas
cederbusch cederbusch skrev:
[länk]
Ska du vända på kronorna kan du lika gärna kolla på stenull eller glasull. Några priser från Bauhaus,

Hunton Träfiber 170 mm för bjälklag, 219 kr/m2
Icell cellulosa 170 mm, 219 kr/m2
Rockwool Flexibatts stenull 170 mm, 139 kr/m2
Isover glasull 170 mm, 139 kr/m2

Sen har Byggmax ändå lägre priser på stenull och glasull med Paroc och Ursa, dock med begränsade tjocklekar. Tex 170 mm-skivor finns inte.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Ska du vända på kronorna kan du lika gärna kolla på stenull eller glasull. Några priser från Bauhaus,

Hunton Träfiber 170 mm för bjälklag, 219 kr/m2
Icell cellulosa 170 mm, 219 kr/m2
Rockwool Flexibatts stenull 170 mm, 139 kr/m2
Isover glasull 170 mm, 139 kr/m2

Sen har Byggmax ändå lägre priser på stenull och glasull med Paroc och Ursa, dock med begränsade tjocklekar. Tex 170 mm-skivor finns inte.
Nej, inget sånt i huset. Vet att jag går en dyrare väg men DET kommer jag bli lyckligare av :D

Satt vanliga oljehärdade trossbottenskivor 6mm. Funkar bra. Satt lister under golvåsarna men satt även tvärs över i hopp om att de inte ska bågna.
Annars fibercementskivor eller spontad cellplast. Har alla 3 olika modellerna.

Finns väl en fördel/nackdel med alla olika skivorna. Fukt/möss/montering/styvhet/täthet osv.

Täta skarvarna hur som i varje fack innan du lägger i isoleringen.

ClasseClas
Här är en lyckobild från min trossbotten på gäststugan. Oljehärdad trossbottenskiva 6 mm. Bilden tagen 10 år efter att bygget gjordes.
Oljehärdad trossbottenskiva 6 mm i gäststugan, fotograferad 10 år efter byggprojektet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.