Tack för alla svar. Efter forskningar har jag fått tag i den rörmokare som var med och instruerade innan detta arbete gjordes. Han talade om att denna panna var isolerad med vanlig gullfiber. Dock har jag en sjuklig asbestnoja för tillfället, tror ex att vi har asbest (limrester) i mellan vårt gamla furugolv som är framtagna efter tidigare lagda plastmattor. Borde man göra en analys eller bara låta det vara? Alltså i mellan springorna på gammalt furugolv
Om inte limresterna störs av gångslitage eller är så torrt att det pulveriserar, så kan det ligga kvar. Om du är nojig, så kan du ju lackera eller binda med något annat.Nummer18 skrev:Tack för alla svar. Efter forskningar har jag fått tag i den rörmokare som var med och instruerade innan detta arbete gjordes. Han talade om att denna panna var isolerad med vanlig gullfiber. Dock har jag en sjuklig asbestnoja för tillfället, tror ex att vi har asbest (limrester) i mellan vårt gamla furugolv som är framtagna efter tidigare lagda plastmattor. Borde man göra en analys eller bara låta det vara? Alltså i mellan springorna på gammalt furugolv
Redigerat:
Klicka här för att svara