1 645 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Årsredovisning Ekonomisk Förening
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
Det visste du väl redan.C chit82 skrev:
Det tror jag inte, däremot kanske Bokföringsnämnden faktiskt kan fås att göra något litet.C chit82 skrev:
Varför tror du att de skulle svara på en sådan fråga? Den är förstås lätt att svara nej på, men det kan du ju räkna ut själv också.C chit82 skrev:
Lät Chat gpt göra ett förslag på mall. Går säkert att göra bättre, tex ska väl en revisionsberättelse vara med
Jag förstår att du tycker det är jätteviktigt att göra detta för att bekämpa organiserade brottsligheten. Och du kan säga vad du vill om vad som vart redan tidigare. Men tror du på riktigt att varenda ekonomisk förening har gjort alla dessa steg tidigare? Det ska intygas, skrivas under osv, 90% av medlemmarna är där max 3-4 veckor om året.Nötegårdsgubben skrev:
Banken har redan krävt exakt belopp på vad vi får in om året i medlemsavgifter, kommer det in mer så spärrar de kontot. Vilket hänt en gång.
Till hur många skall man redovisa tillslut?
Skogsägare
· 23 217 inlägg
Då missförstår du mig. Jag är helt obrydd av om det här sker eller inte. Jag tror inte det kommer påverka ett dugg. Men jag tycker att du gör en höna av en fjäder av hur stort det är.C chit82 skrev:
Nej.C chit82 skrev:
Ni har väl en styrelse som företräder föreningen och digitala sätt att kommunicera på.C chit82 skrev:
Tror du att någon annan än staten fått banken att spärra kontot? Det är en och samma part som kräver saker av er.C chit82 skrev:
Vi har en styrelse, ordförande är 92 år, frisk som en nötkärna. De 3 andra som är där nästan alltid är 86år, 82 år och 85 år. Två av dom har inte ens BankID, ordförande klarar inte skicka mail, den tredje tar ut sin pension i kontanter och betalar via inbetalningskort.Nötegårdsgubben skrev:
Då missförstår du mig. Jag är helt obrydd av om det här sker eller inte. Jag tror inte det kommer påverka ett dugg. Men jag tycker att du gör en höna av en fjäder av hur stort det är.
Nej.
Ni har väl en styrelse som företräder föreningen och digitala sätt att kommunicera på.
Tror du att någon annan än staten fått banken att spärra kontot? Det är en och samma part som kräver saker av er.
Dock gemensamt för dom är att alla är friska och sköter området själva, till och med de allra tyngsta jobben
Skogsägare
· 23 217 inlägg
Då kanske resten av föreningen ska skämmas över att de inte drar sina strån till stacken.C chit82 skrev:
Klicka här för att svara