Som rubriken lyder, hur mycket har ni i årsförbrukning på er fjärrvärme & hur stora/små hus har ni? Vad ger ni per mwh?
Själv hade jag 2016 en förbrukning på 27772 mwh & ett pris på 0,58 & en månadsavgift på 432kr
Ett hus på 110kvm med tvättstuga gillestuga & ett barnrum i källaren
Själv hade jag 2016 en förbrukning på 27772 mwh & ett pris på 0,58 & en månadsavgift på 432kr
Ett hus på 110kvm med tvättstuga gillestuga & ett barnrum i källaren
127kvm boyta och 102kvm källare
I boytan håller vi 21-22 grader och i källaren 17-19 grader.
Hus från 1949, blåbetong och fasadtegel utanpå, ingen isolering i väggarna, bara lite på vinden.
2 vuxna och 2 små barn duschar/badar.
FTX hjälper till att återvinna en del värme.
2014: 19,30MWh, Medeltemperatur ute: 10,6 grader, Inställd innetemp: 21 grader
2015: 18,12MWh, Medeltemperatur ute: 9,8 grader, Inställd innetemp: 21 grader
2016: 19,81MWh, Medeltemperatur ute: 9,7 grader, Inställd innetemp: 22 grader (detta året höjde vi innetemperaturen med en grad, från 21 till 22)
Årsavgift inklusive 1 service: 4938:-
Pris MWh: 591:-
I boytan håller vi 21-22 grader och i källaren 17-19 grader.
Hus från 1949, blåbetong och fasadtegel utanpå, ingen isolering i väggarna, bara lite på vinden.
2 vuxna och 2 små barn duschar/badar.
FTX hjälper till att återvinna en del värme.
2014: 19,30MWh, Medeltemperatur ute: 10,6 grader, Inställd innetemp: 21 grader
2015: 18,12MWh, Medeltemperatur ute: 9,8 grader, Inställd innetemp: 21 grader
2016: 19,81MWh, Medeltemperatur ute: 9,7 grader, Inställd innetemp: 22 grader (detta året höjde vi innetemperaturen med en grad, från 21 till 22)
Årsavgift inklusive 1 service: 4938:-
Pris MWh: 591:-
Låter som ni har ganska billig fjärrvärme där ni bor 😊👏
Ja det va de ju faktiskt & jag menar givetvis kWh
& vår förbrukning är väl aningen högre med tanke på att de "bor" folk i källaren
sen gör våra dåliga fönster inte energibehovet bättre
Klicka här för att svara
