Byggahus.se

Armstrong parkettgolv - kvalitet?

1. D
    Medlem · 2 inlägg

dkn1212

Medlem
    Hej,

Detta är mitt första inlägg på detta utmärkta forum! Jag köpte i somras ett nybyygt hus av NCC. Huset är byggt i två våningar och är ca 158 kvadratmeter stort. I alla rum finns ekparkett av märket Armstrong lagd.

Efter en månad ställde sig en stor del av golvet i vardagsrummet upp. Skälet var den höga luftfuktigheten i kombination med att golvet inte kunde röra på sig. NCC beordrade golvläggaren att fixa detta vilket även skedde.

Nu kommer problemet. Efter ytterligare en tid började golvet knarra. Detta problem har allt mer förstärkts och nu knakar golvet snudd på över allt och mycket högt. Vi har reklamerat golvet till NCC. NCC har reklamerat golvet hos Armstrong. Tilläggas bör att man reklamerat golvet i flera av de nybyggda hus som finns i området.

Nu till mina frågor. Jag utgår från att NCC och golvläggaren får byta ut allt golv i huset, något beslut har dock inte fatttats ännu. Suck! Kommer detta att kunna göras smidigt eller måste jag och min familj flytta ut? Det som dessutom oroar mig är att de byter ut golvet mot ett nytt likadant Armstrong golv. Har någon annan drabbats av det här problemet när det gäller Armstrong eller har jag bara haft otur?

/Daniel

2. L
    Medlem · 3 inlägg

laser

Medlem

Re: Armstrong parkettgolv - kvalitet?

Har samma problem. NCC har byggt och lagt in golv från Armstrong. Golvet knarrar och fogarna har olika höjd. På vissa ställen gungar även golvet. NCC skall lägga om golvet.

Finns det fler där ute som har samma problem och erfarenhet från då NCC bytt golv?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.