Hej,
Min mark/källarentrepenör lämnade det som på fotona nedan. Jag antar att dom sattes dit för att stötta röret för inkommande vatten samt golvvärmefördelaren.
Jag hade hoppats att flex och pex-rören var där för att inte armeringen skulle gjutas fast i betongen, men jag har slitit, dragit och bankat men det rör sig inte en millimeter.
Finns det något knep eller är det bara att kapa så långt ner som möjligt och försöka spackla över ?
/Fredrik
Min mark/källarentrepenör lämnade det som på fotona nedan. Jag antar att dom sattes dit för att stötta röret för inkommande vatten samt golvvärmefördelaren.
Jag hade hoppats att flex och pex-rören var där för att inte armeringen skulle gjutas fast i betongen, men jag har slitit, dragit och bankat men det rör sig inte en millimeter.
Finns det något knep eller är det bara att kapa så långt ner som möjligt och försöka spackla över ?
/Fredrik
Vet inte om detta är rätt men det skall finnas skarvhylsor likt en mutter som går att gänga på armeringsjärnet. Två stycken som låser varandra och sedan en fast nyckel med hävstång för kraft kan fungera. Den sitter troligen bara fast med en mindre mängd betong så att få den att snurra kan hjälpa!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag satte mina järn i rör. De fastnade lite men det hela löste sig genom att knacka på dem med en slägga först så att de sjönk ner lite sedan har jag för mig att jag drog upp dem med en kofot.
Annars är det somsagt bara att kapa dem längs med golvet med vinkelslipen.
Annars är det somsagt bara att kapa dem längs med golvet med vinkelslipen.
Klicka här för att svara

