Jag har högst amatörmässigt staplat upp sprängsten för att åstadkomma en etage i trädgården. En stödmur av sprängsten alltså. Muren är väl ca 60-70cmcm hög som högst. Här och där tycker jag inte att jag uppnådde bra stabilitet i muren. Bakom muren är det rester av sprängd berg en bit in. Det är det skravlet som jag har fyllt ut för att åstadkomma en plan yta. Jag ska lägga på ett varv till med sten på muren tänkte jag. Men finns det något smart som man enkelt kan armera upp jorden med innan jag lägger dit sista varvet och fyller upp den sista jorden. Armeringsnät av typen geonät är ju både svindyrt och svårt att få tag på i mindre kvantiteter. Finns det något smart man kan lägga istället? Jag kommer ju att plantera syren uppe på i närheten av murkrönet. Så med åren kommer väl rötter och annat att hålla ihop det hela? Finns det någon markduk jag skulle kunna använda tills vidare? Det finns det ju massor av i byggvaruhusen.

Tips någon? I kinesiska muren använde man vassmattor har jag läst. Och den höll ju ett tag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.