Dan1891 Dan1891 skrev:
Men då ska du nog mäta mellan röd och svart kabel på "ringen" och se så du har stabil spänning där först.
12v gissningsvis.
Spänning 3v finns!!

Seriks Seriks skrev:
Spänning 3v finns!!
hmm, nån mer kunnig får kolla detta, men 3V låter för lite?

hsd
Välkommen till slit-å-släng samhället, det kommer bara att bli värre och sopberget växer

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
3 volt lär vara för lite. Gissar på att nätdelen är defekt. Ta en bild på den och typskylten.
Skulle tro att lysdiodsmodulen är byggd för att matas med 12 eller 24 V.

Att hitta en ersättningsenheten för lysdiodsmodulen blir inte enkelt. Den är säkert specialtillverkad och inte ämnad att bytas.
Ev. kan du hitta något på Ebay.

Det finns ju olika LED-moduler att köpa, sådana som monteras i skyltar. Man behöver dock se till att få rätt effekt, färgtemperatur och ljusflöde. Jag är inte alls så säker på att de där ligger i serie, jag skulle i vart fall inte chansa på det innan jag sett drivdonet.

Svart LED-drivare med specifikationsetikett som visar 12-24V output, ansluten till en elkontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
E etompau skrev:
3 volt lär vara för lite. Gissar på att nätdelen är defekt. Ta en bild på den och typskylten.
Skulle tro att lysdiodsmodulen är byggd för att matas med 12 eller 24 V.

Att hitta en ersättningsenheten för lysdiodsmodulen blir inte enkelt. Den är säkert specialtillverkad och inte ämnad att bytas.
stämmer att nätdelen är 12-24v, ska kanske se om jag kan ersätta den!

E etompau skrev:
Skulle tro att lysdiodsmodulen är byggd för att matas med

Mät utan last till att börja med.

OK, det ser ut att vara en konstantströmsdriver, 350 mA.
Ovanligt med plug in-modell.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.