På mitt jobb sattes det in T5-armaturer överallt för ett par år sedan. Dessa verkar gå sönder ideligen. För en 3-4 veckor sedan kom en elektriker och bytte ovanför mitt skrivbord och hos killen i rummet bredvid. Min armatur hade dessutom varit trasig i över ett år, och jag har inte idats felanmäla det. Men när elkillen ändå var där så fick han fixa min också.pellefant skrev:
(Vi har armaturer med ljus både uppåt och neråt och separat tändning, mitt uppåtljus hade givit upp men inte nedåt, därav kunde jag strunta i avsaknaden av full funktion
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 243 inlägg
Just det; eftersom underhållsåtagandet på två armaturer inte är något att orda om, så är det helt klart billig skit som gäller. Även om han får byta dem några gånger så är det snabbt fixat. Men det slipper man, för lysrören i ett genomsnittsgarage går knappast under några hårdare förhållanden och det är som sagt enkla grejjor som borde vara billiga på en marknade med väl fungerande konkurrens.Eyeball skrev:
Rabatter ja, just det... Det var pudelns kärna. För oss som inte åtnjuter dessa så är det ju ingen tävling överhuvudtaget...Eyeball skrev:
Men billigare armaturer ÄR sämre i alla avseenden, utom möjligt vis inköpet, men köpa en armatur för 200:- å byta var tionde år eller en för 400:- å byta var 20-30år....tja, jag vet ju vad jag hade valt iaf!
Vad jag menar med rabatter är ju att om han anlitar en elektriker vilket han skall göra om det skall göras på ett korrekt sätt så kommer det inte bli så mycket dyrare med en armatur han inte behöver byta på minst 20 år.
Hf-don är väldigt mycket känsligare än tradionella drosslar, fördelen är att rören ska hålla längre och att ett hf-don drar ingen ström när röret e trasigt, men min erfarenhet säger mig att det e bättre med drosslar!
ska man ha hf-don så är dom nästan tvuhna att ligga helt på en egen grupp.
har varit med om spännande fenomen med just hf-don som legat på samma grupp som andra förbrukare, i detta fall batteriladdare.
men när man ska montera monga så är det bra med hf-don, för dom väger mycket mindre!
Vad jag menar med rabatter är ju att om han anlitar en elektriker vilket han skall göra om det skall göras på ett korrekt sätt så kommer det inte bli så mycket dyrare med en armatur han inte behöver byta på minst 20 år.
Hf-don är väldigt mycket känsligare än tradionella drosslar, fördelen är att rören ska hålla längre och att ett hf-don drar ingen ström när röret e trasigt, men min erfarenhet säger mig att det e bättre med drosslar!
ska man ha hf-don så är dom nästan tvuhna att ligga helt på en egen grupp.
har varit med om spännande fenomen med just hf-don som legat på samma grupp som andra förbrukare, i detta fall batteriladdare.
men när man ska montera monga så är det bra med hf-don, för dom väger mycket mindre!
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 243 inlägg
Men, själva idén med rabatter var väl att man *inte* skulle föra dem vidare till kund, eller? Ja, ja, ja; det hör hemma i annan tråd; jag skall inte tjata mer om den saken.Eyeball skrev:
Klicka här för att svara