9 584 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Armatur direkt lamputtag?
Jag letar efter små nätta armaturer (gärna led) som man kan plugga direkt i lamputtaget, tak eller vägg. Ungefär som sådana där små som man sätter i ett vanligt vägguttag som nattbelysning. Jag har lamputtag ovanför fönster att hänga julstjärnor i till julen och vill gärna utnyttja dem smart utan att hål efter infästningar då julen nalkas..
Finns det överhuvudtaget??
Finns det överhuvudtaget??
Medlem
· Västerbottens län
· 18 071 inlägg
Precis min tanke också, jag har VU tom i taket.
Protte
Protte
Jaja tack för bonuspoängen.
Men poängen var ju just att slippa vägguttag ovan för fönster och fönsterdörrar. Jag placerade lamputtagen med vett och vilja då det finns gott om pendelarmaturer som hänger fint precis som julstjärnorna.
MEN! tänk er en liten spot vridbar 360 grader samt vinkla 90 grader. Sådana finns det en uppsjö av men alla för fast montering med eller utan stickpropp. Vad praktiskt att bara sticka in i LU??
Någon som sett??
Men poängen var ju just att slippa vägguttag ovan för fönster och fönsterdörrar. Jag placerade lamputtagen med vett och vilja då det finns gott om pendelarmaturer som hänger fint precis som julstjärnorna.
MEN! tänk er en liten spot vridbar 360 grader samt vinkla 90 grader. Sådana finns det en uppsjö av men alla för fast montering med eller utan stickpropp. Vad praktiskt att bara sticka in i LU??
Någon som sett??
Drar fram ämnet ännu en gång. Jag är intresserad av precis samma sak, några nya idéer i ämnet? Det lutar nästan åt att bygga egna för min del.
Kolla på bellalite.se där finns det för VU. Men ej lamputtag.
I princip bara norden som har lamputtag, resten av världen har fastinkoppling.
I princip bara norden som har lamputtag, resten av världen har fastinkoppling.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 048 inlägg
Jag gissar på att svaret på att de inte finns är; att uttaget inte är gjort för den typen av mekanisk belastnig.
Klicka här för att svara