Kan man använda ett Arlosystem utan abonnemang? Systemet är uppkopplat mot nätet och funkar precis som det ska idag. Köpte en minnessticka och satte i basstationen och verkar funka så klippen sparas på den med. Men det lilla jag läst är att man kommer inte åt klippen på minnessticka utanför sitt lokala nätverk, och vill.man kunna det så måste man konfigurera någon port för det. Inte lagt ner någon tid på det alls men hade varit intresserad av om det hade funkat att använda egen minnessticka istället för abonnemanget? Det blir ju 2500kr mindre per år i kostnad.
Står inför samma möjlighet, dvs att gärna slippa betala dyrt för Arlas tjänst. Min router kan sätta upp VPN. Har du lust att förklara hur processen går till för att sätta upp kopplingen till Arlo?S sjoelund skrev:
Hur har du tänkt att titta på filmklippen?MalZon skrev:
Kan man använda ett Arlosystem utan abonnemang? Systemet är uppkopplat mot nätet och funkar precis som det ska idag. Köpte en minnessticka och satte i basstationen och verkar funka så klippen sparas på den med. Men det lilla jag läst är att man kommer inte åt klippen på minnessticka utanför sitt lokala nätverk, och vill.man kunna det så måste man konfigurera någon port för det. Inte lagt ner någon tid på det alls men hade varit intresserad av om det hade funkat att använda egen minnessticka istället för abonnemanget? Det blir ju 2500kr mindre per år i kostnad.
Via mobilen eller via dator?
Kollade lite, aktiverade men är helt lost på vad jag ska göra sen...S sjoelund skrev:
Arlo har någon egen version av det hela, men känns osäkert med alla varningar haha
Kan ju komma åt allt genom mobilen när jag är på nätverket, lokala klipp med så bör ju funka sen med?Hannuse skrev:
Klicka här för att svara