Jag har köpt ett 80kvm fritidshus av Jörnträhus. Huset levereras som typ byggsats. Nu står huset uppe "vädersäkrat" och nästa åtgärd är att isolera innertaket, 2X195 mineralull i skivor ovanför plast och glespanel. Allt material ingick i leveransen. Jag tänkte låta köpa in arbetet och har försökt hitta uppgifter på hur mycket tid det är rimligt att arbetet tar. Det är ett snedtak, 4,5m som högst och 2,5m som lägst, totalt är det ca 90kvm som ska isoleras.
Hoppas att någon kan hjälpa mig med en tidsuppskattning.