Hej!
Bott i huset 1 år och tidigare ägare har tagit bort vägg enligt markering. Huset är ett gullringhus byggt 1981. Oklart om ägare har förstärkt vägg eller inte.
Till frågorna!
Är den borttagna väggen bärande?
Hur kontrollerar jag om avlastning isf har gjorts?
Hur stora ingrep behövs för att avlasta den borttagna väggen om nu det behövs?
Väggarna löper igenom huset är enligt min uppfattning vanliga inneväggar gällande tjocklek.
Tack på förhand och ber om ursäkt för eventuella dumma frågor IOM det är mitt första hus.
/Viktor