2 788 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Är utetid.se ok?
Hej!
Är på gång att skaffa mitt livs första hus och sitter och slösurfar trädgårdsverktyg, i synnerhet Gardenas. Kollar man lite priser så är utetid.se extremt billiga och verkar rea ut allt sitt. Det hela känns nästan lite för bra så jag ville bara kolla om någon handlat därifrån eller om man bör dra öronen åt sig? Är väl bara paranoid men vill inte bli lurad av någon fejksite...
MVH
Johan
Är på gång att skaffa mitt livs första hus och sitter och slösurfar trädgårdsverktyg, i synnerhet Gardenas. Kollar man lite priser så är utetid.se extremt billiga och verkar rea ut allt sitt. Det hela känns nästan lite för bra så jag ville bara kolla om någon handlat därifrån eller om man bör dra öronen åt sig? Är väl bara paranoid men vill inte bli lurad av någon fejksite...
MVH
Johan
Ser ju ok ut, lätt att hitta de som står bakom bolaget, telefonummer etc. Men jag skulle inte betala nåt i förskott, företaget har ändå funnits i två år och ännu ingen årsredovisning och nu total utförsäljning, iofs kanske inget konstigt med det med trådgårdsprodukter i november. Men de har ju klarna, bara att beställa mot faktura. Ingen leverans = ingen betalning och du har inte förlorat något annat än tiden du tagit dig.
Annars brukar jag alltid betala med kreditkort, då har man som regel 1-2 månaders kredit och hinner reagera om något går snett, dessutom har man hyfsade rättigheter som konsument att få tillbaka pengar från kreditkortsbolaget/banken om företaget t.ex. går i konken. Har just förskottsbetalat två garageportar på en faslig massa pengar just så.
Har fått tillbaka pengar ett par gånger när leverans inte skett som tänkt. jag tror att kreditkortsbolaget löst det med leverantörerna också sen. Men de har ju lite mer makt än en själv.
Har fått tillbaka pengar ett par gånger när leverans inte skett som tänkt. jag tror att kreditkortsbolaget löst det med leverantörerna också sen. Men de har ju lite mer makt än en själv.
Ja, jag brukar också betala allt online med kreditkort och har ännu inte gått på någon nit, brukar dock hålla mig borta från siter som ser misstänksamma ut. Hela trädgårdsgrejen är emellertid så ny för mig att jag inte har någon fingertoppskänsla för siterna ännu.
Det är lätt att se extremt billig ut när man överdriver ordinariepriset. 
Kikade på deras priser på Felco och visst är de billiga, men deras "ordinariepriser" är långt över rekomenderade butikspriser.
Edit: Kikade på lite andra produkter och det går att hitta samma saker på andra nätbutiker till samma pris, eller bättre.
Kikade på deras priser på Felco och visst är de billiga, men deras "ordinariepriser" är långt över rekomenderade butikspriser.
Edit: Kikade på lite andra produkter och det går att hitta samma saker på andra nätbutiker till samma pris, eller bättre.
Redigerat:
Hahaha, uppenbart mer vaket än vad jag har varit, stort tack! Det klassiska forum-svaret "Testa att Googla" hade varit välförtjänt för migjoflopp skrev:Det är lätt att se extremt billig ut när man överdriver ordinariepriset.
Om man kollar lite djupare så har vi t.ex. den här slangkopplingen:
http://www.utetid.se/gardena-slangkoppling-premium-stoppkontakt-for-13-mm-1-2-slang
Utetid 99:- rea, 199:- ordinarie.
Båda priserna är över det rekommenderade försäljningspriset från Husqvarna (som äger Gardena)..
http://www.utetid.se/gardena-slangkoppling-premium-stoppkontakt-for-13-mm-1-2-slang
Utetid 99:- rea, 199:- ordinarie.
Båda priserna är över det rekommenderade försäljningspriset från Husqvarna (som äger Gardena)..
joflopp skrev:Det är lätt att se extremt billig ut när man överdriver ordinariepriset.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden