6 379 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Är Sabiana ett bra märke?
Hej,
Har en fläktkonvektor för frikyrka från Sabiana. Nu har cirkulationspumpen pajat i den efter bara 5 år.
Så min fråga är: Har vi bara haft otur eller är Sabiana ett skitmärke/budgetmärke? (Själv vet jag inte mycket mer än att det tydligen är italienskt..)
Har en fläktkonvektor för frikyrka från Sabiana. Nu har cirkulationspumpen pajat i den efter bara 5 år.
Så min fråga är: Har vi bara haft otur eller är Sabiana ett skitmärke/budgetmärke? (Själv vet jag inte mycket mer än att det tydligen är italienskt..)
Jag har kollat lite på det där. De säljs av eveco i Sverige, ommärkta. Tex:
https://www.eveco.se/produkt/carisma-fly/
https://sosclima.it/vendita/ventilconvettore-a-parete-alta-split-sabiana-carisma-fly-cvp-t-3/
Så jag tror inte att det är ett "skitmärke". Men jag har inte någon själv, har bara kollat in det inför kommande frikyleinstallation.
https://www.eveco.se/produkt/carisma-fly/
https://sosclima.it/vendita/ventilconvettore-a-parete-alta-split-sabiana-carisma-fly-cvp-t-3/
Så jag tror inte att det är ett "skitmärke". Men jag har inte någon själv, har bara kollat in det inför kommande frikyleinstallation.
Hej, ursäkta mycket sent svar. Fläktkonvektorn innehåller ingen cirkulationspump, så om den pajar är det ett annat fabrikat. Sabiana har hög kvalitet.kmartinb skrev:
Klicka här för att svara