26 276 läst ·
126 svar
26k läst
126 svar
Är rören korrekt dragna?
T tobbeee skrev:
T tobbeee skrev:
Du har en attityd som inte uppskattas av många här. Men Vi hjälper till ändå. Hittills ser jag inte att någon har givit dig felaktiga råd eller att ytterligare information om bla juridik är negativt, alltid bra att lära sig mer, eller ?T tobbeee skrev:
Vi?? Flera har skrivit tips och konkreta förslag på det jag har frågat om och det uppskattas.Jonatan79 skrev:
Du hör dock inte dit
Jag hör nog inte heller dit.T tobbeee skrev:
Däremot tror jag att en dämpare på tvättmaskinen skulle funka även för handfaten (kallvatten i alla fall). Anledningen till att det funkar, tror jag du får googla fram själv.
Du fick vad som troligen är rätt svar för 7 månader sedan men du väljer att fortsätta tramsa istället för att lösa felet. Läs Krillemans inlägg så många gånger som behövs för att poletten ska trilla ner.
https://www.byggahus.se/forum/threads/slagljud-tryckteduceringsventil.485942/post-5204730
https://www.byggahus.se/forum/threads/slagljud-tryckteduceringsventil.485942/post-5204730
Och kära vän. Om du hade läst tråden Bullerbyn uppenbarligen inte har gjort så hade du sett att jag svarat på det där.. tack och hejT TommyC skrev:
Förstår inte helt. Ett villkor för problemet är tydligen att dm eller tm är igång (eller måste båda vara igång?).T tobbeee skrev:
Är det andra villkoret att en (flera?) blandare STÄNGS i samband (samtidigt) med att problemet uppstår? (Eller säger du att alla blandare ÄR redan avstängda innan problemet uppstår?)
Sker detta oavsett vilken blandare i vilket som helst utrymme som stängs? (Dvs det är inte bara när badrummets blandare stängs.)
Frågar därför att ordalydelserna verkar oklara för mig.
Om diskmaskinen är igång låter det. Om TM är igång låter det. Behövermikte vara samtidigt.TRJBerg skrev:
Förstår inte helt. Ett villkor för problemet är tydligen att dm eller tm är igång (eller måste båda vara igång?).
Är det andra villkoret att en (flera?) blandare STÄNGS i samband (samtidigt) med att problemet uppstår? (Eller säger du att alla blandare ÄR redan avstängda innan problemet uppstår?)
Sker detta oavsett vilken blandare i vilket som helst utrymme som stängs? (Dvs det är inte bara när badrummets blandare stängs.)
Frågar därför att ordalydelserna verkar oklara för mig.
Stänger jag en blandare utan att ngt annat stängs eller är igång låter det.
Det räcker alltså att en enda blandare stäng eller en maskin är igång så dunsar det