T tobbeee skrev:
Fast det är ju ingen som har svarat på frågan jag faktiskt ställde, om rören är korrekt dragna.. alla ska leka duktiga om annat
Det ska fungera. Men när magnetventilen på diskmaskinen stänger så kan det bli tryckstötar för den är inte mjukstängande

T tobbeee skrev:
Jag har möjligtvis varit otrevlig mot en enda person och det pga av jag avskyr besserwissrar som tror att de vet ngt som de inte har en aning om och som dessutom börjar prata om saker som jag inte ens har frågat om
T tobbeee skrev:
Jag har möjligtvis varit otrevlig mot en enda person och det pga av jag avskyr besserwissrar som tror att de vet ngt som de inte har en aning om och som dessutom börjar prata om saker som jag inte ens har frågat om
T tobbeee skrev:
Du har en attityd som inte uppskattas av många här. Men Vi hjälper till ändå. Hittills ser jag inte att någon har givit dig felaktiga råd eller att ytterligare information om bla juridik är negativt, alltid bra att lära sig mer, eller ?

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du har en attityd som inte uppskattas av många här. Men Vi hjälper till ändå. Hittills ser jag inte att någon har givit dig felaktiga råd eller att ytterligare information om bla juridik är negativt, alltid bra att lära sig mer, eller ?
Vi?? Flera har skrivit tips och konkreta förslag på det jag har frågat om och det uppskattas.
Du hör dock inte dit

T tobbeee skrev:
Vi?? Flera har skrivit tips och konkreta förslag på det jag har frågat om och det uppskattas.
Du hör dock inte dit
Jag hör nog inte heller dit.

Däremot tror jag att en dämpare på tvättmaskinen skulle funka även för handfaten (kallvatten i alla fall). Anledningen till att det funkar, tror jag du får googla fram själv.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Du fick vad som troligen är rätt svar för 7 månader sedan men du väljer att fortsätta tramsa istället för att lösa felet. Läs Krillemans inlägg så många gånger som behövs för att poletten ska trilla ner.
[länk]
Och kära vän. Om du hade läst tråden Bullerbyn uppenbarligen inte har gjort så hade du sett att jag svarat på det där.. tack och hej

T tobbeee skrev:
Du hör dock inte dit
Vad hade jag fel i, berätta gärna?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad hade jag fel i, berätta gärna?
Du började svamla om försäkringen. Något som jag inte ens bett om. Dessutom som jag skrev hade du fel! Kan du inte ägna dig åt ngt som du förstår dig på nu istället! Hejdå

Det är ändå rätt bra jobbat att straffa ut sig redan efter 37 inlägg, det är det inte så långa som gjort genom åren här….

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 14 till
  • Laddar…
T tobbeee skrev:
Tack och hej din pajas
Herregud..!

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ändå rätt bra jobbat att straffa ut sig redan efter 37 inlägg, det är det inte så långa som gjort genom åren här….
Ok! Ska jag bli kränkt nu som alla andra eller?

Även om TS kanske bara är ett troll lyckas hen ju rätt bra - tråden är ju rätt festlig 😀🥳

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
T tobbeee skrev:
När vattnet är påkopplat till det badrummet slår det när diskmaskinen går, när tvättmaskinen går och när alla blandare i huset stängs.
När badrummet är bortkopplat är det knäpptyst
Förstår inte helt. Ett villkor för problemet är tydligen att dm eller tm är igång (eller måste båda vara igång?).
Är det andra villkoret att en (flera?) blandare STÄNGS i samband (samtidigt) med att problemet uppstår? (Eller säger du att alla blandare ÄR redan avstängda innan problemet uppstår?)
Sker detta oavsett vilken blandare i vilket som helst utrymme som stängs? (Dvs det är inte bara när badrummets blandare stängs.)
Frågar därför att ordalydelserna verkar oklara för mig.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Förstår inte helt. Ett villkor för problemet är tydligen att dm eller tm är igång (eller måste båda vara igång?).
Är det andra villkoret att en (flera?) blandare STÄNGS i samband (samtidigt) med att problemet uppstår? (Eller säger du att alla blandare ÄR redan avstängda innan problemet uppstår?)
Sker detta oavsett vilken blandare i vilket som helst utrymme som stängs? (Dvs det är inte bara när badrummets blandare stängs.)
Frågar därför att ordalydelserna verkar oklara för mig.
Om diskmaskinen är igång låter det. Om TM är igång låter det. Behövermikte vara samtidigt.
Stänger jag en blandare utan att ngt annat stängs eller är igång låter det.

Det räcker alltså att en enda blandare stäng eller en maskin är igång så dunsar det

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Jag hade exakt detta problem i kåken.
Satte in en tryckslagsdämpare (FMattsson) vid tvättmaskinen eftersom det var enklast.
400 spänn fattigare blev jag kvitt problemet.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.